Českému fotbalu chybí důvěra, shodují se fanoušci i sponzoři

Nová sezona fotbalové Gambrinus ligy začíná právě dnes, ale už před jejím výkopem fanoušci naznačili, že se jim stav českého fotbalu nelíbí. Prvoligový ročník se tak může stát manifestací proti těm, kteří nejpopulárnější české hře od června vládnou.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Miroslav Pelta ještě jako šéf FAČRu | Foto: Filip Jandourek

Volání "Pelta ven" není pro předsedu Fotbalové asociace nic nového, ale tentokrát velmi silně znělo hned při prvních dvou zápasech profesionální sezony. Oba se přitom hrály na stadionu posledního mistra, kde by příznivci měli mít nejméně důvodů ke zlobě. Jenže tak to není.

"Jako bývalý funkcionář se s tím velmi ztotožňuju. Pan Pelta dělá pro fotbal hodně, ale trochu ho i rozkradl. Podporuje lidi, co by tam být neměli. Chtělo by to očistu," říká plzeňský fanoušek Michal i přesto, že jeho týmu nikdo neubližuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

znechucení českým fotbalem

A neobměkčí ho ani to, že dvě vlivné postavy českého fotbalu, které pocházejí z jeho města, po červnových volbách posílily svou moc.

"Romana i Dášu znám osobně, takže mě nic neobměkčí," naznačuje Michal svůj názor na místopředsedu Fotbalové asociace Romana Berbra a jeho životní partnerku, ženu mnoha funkcí včetně předsedkyně Komise rozhodčích Dagmar Damkovou.

Právě s nimi lidé nejvíce spojují veškeré zlo v českém fotbale, tedy hlavně jejich tichou privatizaci téhle hry. Situace je natolik vážná, že přestává bavit i čím dál více sponzorů.

Začíná nový 21. ročník Gambrinus ligy. Diváci se mohou těšit na více branek

Číst článek

"Pověst českého fotbalu je velmi, velmi špatná. Byl bych rád, aby si fotbaloví šéfové nemysleli, že peníze privátní firmy budou rozdělovat podle toho, jak se jim to líbí. V takovém případě bychom museli reagovat," hlásá Pavel Šedlbauer, viceprezident sklářské společnosti AGC, která vlastní teplický fotbalový klub.

A svou další spolupráci s českým fotbalem pečlivě zvažuje i jeho titulární partner Plzeňský prazdroj. Šedlbauer pro to má pochopení, protože je pro něj čím dál těžší uvěřit, že český fotbal coby produkt, se kterým se dá za peníze spojit jméno firmy, není jen narůžovo barvenou Potěmkinovou vesnicí.

"Když jsou spontánní reakce na fotbalové akce u veřejnosti takové, že jsou až agresivní, tak tady něco není v pořádku. Divím se, že to vrcholové vedení českého fotbalu neřeší. Jestli tomu tak skutečně je, to nevím, ale všechny signály tomu nasvědčují."

Roman Berbr | Foto: ČTK

Podobnou rétoriku paradoxně volí i ten, koho fanoušci posílají z kola ven, tedy šéf českého fotbalu Miroslav Pelta.

"Po těch turbulentních období je zapotřebí image a renomé fotbalu vrátit. Když se to nepodaří, tak nám nepomůže ani svěcená voda. Důvěra s sebou nese i peníze."

Ovšem jakým způsobem důvěryhodnost českému fotbalu vrátit, v tom se Pelta a jeho kritici zásadně rozcházejí. Bude zajímavé sledovat, jak často a intenzivně budou fanoušci svou nespokojenost dávat najevo přímo na ligových stadionech.

Jan Kaliba, Marek Augustin Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme