Fotbalisté cestovali na kvalifikaci vlakem

Fotbalové reprezentanty čeká první kvalifikační duel proti Litvě až v úterý, ale jednu premiéru už mají za sebou. Poprvé od rozdělení Československa cestoval národní tým k zápasu vlakem, konkrétně z Prahy do Olomouce

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Petr Čech v Pendolinu

Petr Čech v Pendolinu | Zdroj: ČTK

Průvodčí Ivo Blokš stojí skoro nehnutě u dveří Pendolina, a kdyby občas pohledem nezkontroloval čas, připomínal by hradní stráž. Ostatně poklad zabalený do přihrávek, kliček nebo hlaviček bude mít nějakých pár desítek minut na starosti. Ale nervózní z toho před cestou není.

„Já na ten fotbal chodím a fotbal mám rád, takže to je spíš takové příjemnější pro mě, než abych byl nervózní,“ říká Ivo Blokš.

A nervózní z cesty vlakem nejsou ani samotní fotbalisté, třeba Petru Čechovi na nástupišti naskakují příjemné vzpomínky.

„Je mi to jedno, ale sedím u okénka. Je pravda, že na národní tým jsem jezdil vždycky z Plzně vlakem. Na Smíchovské nádraží a pak na autobus 217 a jel jsem na Strahov. To je posledně co jsem jel na nároďák vlakem,“ vzpomíná Petr Čech.

Přehrát

00:00 / 00:00

Fotbalisté cestovali na kvalifikaci vlakem

V Evropě je to normální

Od doby, kdy jezdil Petr Čech na reprezentační srazy vlakem, už přece jen nějaká doba uplynula, a také některé soupravy vypadají podobně jako kdekoli jinde v západní Evropě, kde jezdí fotbalisté po kolejích třeba na ligové zápasy běžně.

„Ve Francii jsme jezdili TGV normálně, protože to bylo rychlejší a pohodlnější, takže jsme jezdili na zápasy normálně vlakem. I v Londýně jezdím vlakem, takže mi to vůbec nevadí. Dvě hodiny to uteče rychle. Mám sebou počítač, nějaké čtení, takže to by mi mělo bohatě stačit na cestu do Olomouce,“ plánuje reprezentační brankář.

„Je to super, protože se můžete projít. Jedete 300 kilometrů hodinu a půl, takže je to mnohem lepší než autobusem,“ zná dobře cesty vlakem i Roman Hubník, ostatně Herthu Berlín, za kterou český obránce hraje, dlouhodobě podporují německé dráhy.

Jízdní řád

Tak rychle ještě u nás vlaky nejezdí, 250 kilometrů dlouhá cesta trvá soupravě Supercity dvě hodiny a 7 minut, ale ve srovnání se silnicí a hlavně přetíženou dálnicí D1 je to pořád vynikající čas.

„Z Liverpoolu jsme jezdili do Londýna pořád. Tam byla silnice,která připomínala naší D1 a trvalo to někdy i šest hodin. Vlakem dvě a půl a bylo to lepší,“ říká manažer národního týmu Vladimír Šmicer.

Česká reprezentace odjela z Hlavního nádraží přesně podle jízdního řádu v 11:26, ale více jí zajímá jízdní řád evropské kvalifikace,která začíná zápasem proti Litvě v Olomouci v úterý ve 20:15.

Jaroslav Plašil, Petr Kadeřábek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme