Liberec se pokusí Udinese v EL zaskočit. Byl by to sen, říká Šilhavý
Po jedenácti letech se Slovan Liberec postaví v evropských pohárech italskému soupeři. Stejně jako v roce 2002 proti AC Milán není ani teď proti Udinese Calcio v pozici favorita na postup.
„Serii A považuju za jednu z nejlepších na světě se skvělými hráči. Z deseti zápasů třeba můžeme jeden nebo dva vyhrát, a tudíž překvapit. Věřím, že to budou tyhle dva zápasy,“ říká s respektem a pokorou nejen trenér Jaroslav Šilhavý, ale také brankář Přemysl Kovář.
„Pro mě byl strop už Curych. Tohle je ještě o úroveň výš. Jdu tam s tím, že si to užiju, a věřím, že svým dílem přispěju do mozaiky, abychom si nějakou tu šanci před domácím zápasem vytvořili.“
„Je to takový sen, nemůžu říct cíl, ale bylo by příjemné a přáli bychom si, abychom uhráli dobrý výsledek, aby to bylo ještě doma hratelný a lidi přišli a viděli dramatickou podívanou,“ přeje si Šilhavý.
Fotbalisté Liberce už jsou v Terstu a připravují se na utkání Evropské ligy s Udinese Calcio
Udinese je ve 4. předkole Evropské ligy favoritem, o tom není pochyb. Nicméně Slovan Liberec je na začátku sezony v dobré pohodě a také kompletní, bez zraněných hráčů. A co je neméně důležité, není pod tlakem.
Skoro by se dalo říci, že když nepostoupí do Evropské ligy, nic se neděje. Samozřejmě, i v téhle soutěži jsou ve hře zajímavé peníze, ale už to aspoň není tak, že předkola se ekonomicky skoro nevyplatí hrát.
Teď už v nich kluby neprodělávají, potvrzuje ředitel libereckého klubu Libor Kleibl.
„Vyplácí se vždycky, protože už od 2. předkola dotuje každého účastníka UEFA částkou 130 tisíc eur a ve 3. předkole 140 tisíc eur. To jsou peníze, které vám hravě pokryjí náklady, a ještě něco málo vám zbude. Před tímhle kolem nechci hovořit, o jakou částku se hraje, ale výhodné to určitě je.“
Prémie v podobě TV práv
Zajímavý je dvojzápas s Udinese pro Slovan Liberec také díky prodeji televizních práv, která ještě v předkolech vlastní. A italský soupeř je pro televizní společnosti dobré zboží.
„UEFA vlastní televizní práva až od základní skupiny a tam je centrální marketing. Na tyhle předkola, pokud klub nemá nějakou smlouvu, tak je vlastní sám. My jsme v minulosti s jednou agenturou kontrakt uzavřeli a ta nám ta práva spravuje. Hraje v tom roli, jaký proti vám hraje soupeř, ale musíme brát v úvahu, že těch zápasů je teď strašně moc. V televizích je přetlak a není z toho výdělek takový, jaký by si někdo mohl myslet. Není to částka ve statisících eur. Je to maximálně v řádu desítek.“
Desítek tisíc eur, chtěl dodat Libor Kleibl. I to jistě potěší. Ale případný postup do Evropské ligy by byl samozřejmě také finančně zajímavý. Liberečtí ho mají na svých kopačkách.