České zápasy na hokejovém MS jsou rezervovány, prodej provázely komplikace
Velký zájem fanoušků a také výpadky na terminálech i v online systémech. Tak vypadá úvodní den předprodeje vstupenek na hokejové mistrovství světa, které v květnu hostí Praha a Ostrava. Internetový prodej hlásí, že balíčky vstupenek na české zápasy jsou vyprodány.
Od osmi hodin si lidé mohou kupovat vstupenky na domácí mistrovství světa. I přesto, že si mnozí stěžovali na cenu lístků, byly na terminálech velké fronty. Prodáno nebo zarezervováno bylo přes 110 000 denních balíčků.
Kupovat je zatím možné jen denní balíčky v ceně od 1880 korun. Prodávají se na internetu, u terminálů Sazky a obou pořadatelských stadionů. Vstupenky na jednotlivá utkání se do prodeje dostanou až v únoru, pokud ještě budou k dispozici. Do prodeje půjdou i vstupenky z neuhrazených rezervací.
Po internetu se prodala většina vstupenek, ale ne všichni zájamci se do systému dostali. Ti, kteří neuspěli v internetovém prodeji, přicházeli k přepážkám, kde už nejžádanější zápasy rychle mizely a fronta naopak přibývala.
Pár minut před osmou hodinou bylo u libeňské O2 areny přibližně sto zájemců o vstupenky. Mnozí od čtyř hodin ráno.
„Mám dovolenou, v práci si myslí, že jedu pryč. Jinak by mě nepustili,“ přiznal fanoušek s Humpolce, který si společně se svými kamarády koupil hned 11 balíčků. „Chceme si to úžit jako parta, proto jsme dnes všichni tady,“ vysvětloval.
Distribuci provází komplikace
Většina fandů vyžadovala více balíčků a platila kreditními kartami, i proto pokladní v O2 areně odbaví v průměru pět lidí za půl hodiny.
„Je to nedůstojné. Odbavení trvá dlouho, paní neslyšíte. Jeden platební terminál je pro dvě kasy. Myslím, že kas mohlo být otevřeno víc a odbavení by mělo být rychlejší,“ stěžoval si u přepážky v Libni fanoušek z Čelákovic.
Problémy se vyskytují i na terminálech Sazky. Ta přitom pro prodej vstupenek připravila nový systém a její zástupci věřili, že bude fungovat rychleji. Servery po celé republice ale byly, prý kvůli velkému zájmu, přetížené. Naprostá většina zájemců o lístek si totiž kupovala lístky přes internet.