Sexy hokejové reklamy dráždí slovenské feministky

Na hokejovém šampionátu v Bratislavě začaly být slyšet i feministky. Nelíbí se jim, že řada reklamních spotů využívá kromě hokejových prvků i polonahé krasavice, aby reklama vzbudila větší zájem. Ženy prý nejsou jenom okrasným doplňkem upocených hokejistů a sexuálním objektem. Feministky dokonce vyhlásily soutěž o nejvíce sexistický reklamní spot a billboard.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

MS hokej 2011 logo

MS hokej 2011 logo | Foto: IIHF.com

V ulicích slovenských měst jsou během šampionátu k vidění různé reklamní kreace kombinující hokej a krásné dívky. Sličné Slovenky propagují na plakátech restaurace, diskotéky, ale třeba i stavební materiál. Asi největší ohlas vzbudila reklama na sázkovou kancelář, kde na sobě leží nahá brunetka a nahý muž, ona má v ruce hokejku a on na hlavě hokejovou přilbu.

Lidé v Bratislavě potkávají tyhle poutače na každém rohu, ovšem už je moc nevnímají.

Přehrát

00:00 / 00:00

Další stránka deníku Vojtěcha Bergera, tentokrát o sexistických reklamách

"Reklamy nijak extra nevnímám," říká poblíž zmíněného billboardu jeden z Bratislavanů a další přidává: "Podle mě je mírně nadprůměrná, ale nic extra, řekl bych." "My akceptujeme tuhle reklamu v pohodě," zní názor dalšího z mužů. A poutač příliš nepobuřuje ani zástupkyni žen: "Já jsem jen dlouho nechápala, o co na té reklamě jde."

Naopak bratislavské feministky považují podobné reklamy za nevkusné, například Zuzana Maďarová ze serveru feministky.sk: "Podle nás šíří nerovnosti, dělají ze žen předměty, protože jde o objektivizaci žen a ženského těla a v širším kontextu o reprodukování nerovnosti."

Feministky dokonce vyhlásily soutěž o nejsexističtější hokejovou reklamu, je možné o ní hlasovat až do konce mistrovství na internetu. "Stejně jako může být někdo, kdo jde okolo a řekne si, že ten výrobek je fajn kvůli tomu způsobu podání, tak může být i někdo, kdo si řekne, že to v pořádku není. Je to o rozrůznění názorů," říká Maďarová.

Trochu se divím, že feministky hlasitě nekritizují i oficiální hymnu šampionátu od zpěvačky Kristiny. Mladá slovenská hudební hvězdička vystupuje v klipu v úsporném oblečení, a rozhodně tím brnká na mužský vkus. Takže nejenom v reklamách soukromých firem, ale i v oficiální písni celého mistrovství se ženy objevují jako marketingový trumf.

Jenže zatímco feministkám tohle bude vadit vždycky, mužským fanouškům asi naopak nikdy. A za rok při mistrovství to bude úplně stejné. I když už na plakátech nebudou krásné Slovenky, ale dívky z Finska a Švédska, kde se šampionát koná příště.

Vojtěch Berger, Jan Suchan Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme