Slováci využívají při hokejovém MS i české know-how

Na to abyste uspořádali mistrovství světa v hokeji, potřebujete určité know-how. Letošním pořadatelům šampionátu, Slovákům, potřebné zkušenosti poskytují Češi. Přece jenom, Česko má už v poslední době jedno mistrovství na kontě, v roce 2004 se turnaj konal v Praze a Ostravě. Češtinu uslyšíte třeba v takzvané "vesnici pro fanoušky" v Bratislavě.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Směrovka do fanouškovské vesnice v Bratislavě | Foto: Vojtěch Berger

„Pišto, mrkneš na trojku, na to pivo,“ Čech Jiří Žíla razantně udílí pokyny svým slovenským podřízeným. Sám se stará ve fanouškovské vesnici o to, aby bylo pořád co jíst a pít. Je to klíčový úkol, protože během jednoho zápasu mistrovství světa se tu otočí několik tisíc fanoušků. Řada z nich hlavně kvůli pivu a klobáse.

„Já jsem pracoval dlouhodobě v Praze, chodila tam spousta Slováků a dostal jsem nabídku sem. Říkal jsem si, že půjdu vyzkoušet něco proti proudu. Protože přeci jenom čím dál na východ, a i když se posuneme na Ukrajinu, tak kvalita služeb tam teprve teď začíná a tady to také bylo před čtyřmi lety na začátku a teď se ta společnost nějakým způsobem posunula. A to mistrovství světa je myslím dobrou prověrkou, jestli to umíme nebo neumíme,“ uvedl Jiří Žíla.

Přehrát

00:00 / 00:00

Slováci využívají při hokejovém MS i české know-how

Podle Žíly je víra v české zkušenosti někdy až nekritická. Jako bychom my Češi měli odpověď na každý problém. Na druhé straně, třeba celou košickou větev šampionátu řídí další Čech, odborník na slovo vzatý.

Petr Handl se před sedmi lety podílel na organizaci mistrovství světa v Ostravě. „Právě mistrovství světa v hokeji v roce 2004 bylo pro Ostravu takovým jedním velkým odrazovým můstkem, na jehož základě potom do Ostravy přišla celá řada dalších velkých sportovních akci. Myslím, že Košice mají v tomto velké možnosti, protože hala, která je tady k dispozici, je skvělým sportovním stánkem.“

Ale zpátky do bratislavské vesničky pro fanoušky. Jak už jsme uvedli, o jídlo a pití se tu stará Čech Jiří Žíla. Kromě jiného pečuje i o slovenské pivo, které tu teče proudem coby oficiální značka šampionátu.

„Pokud to pivo je dobře ošetřené, dobře nachlazené, tak myslím, že podle spotřeb, co tady vidíme, i když je to slovenské pivo a jenom desítka, tak je velice pitelné. Myslím, že to u fanoušků žádný problém není,“ prohlásil Jiří Žíla.

Slovenští pořadatelé vsadili na Čechy nejenom při čepování piva, ale i v manažerských funkcích při šampionátu. Nevím jak vy, ale já to vidím jako výraz zdravého sebevědomí Slováků, kteří už dávno netrpí bájným českým komplexem, ale klidně si nechají poradit - třeba i od Čechů.

Vojtěch Berger Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme