Suvenýry jdou na odbyt, už teď někde hlásí vyprodáno

Celý svět dnes sleduje dvě nejdůležitější události. Svatbu britského následovníka trůnu prince Williama s Kate Middletonovou a mužská část populace se neméně těší na bratislavské zahájení MS v hokeji na Slovensku. Jestli bude vrcholný hokejový svátek výdělečný, napoví i prodej suvenýrů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Slovenský fanoušek Milan | Foto: Jaroslav Plašil

V Londýně si přihlížející svatebnímu obřadu mohli koupit spoustu nejrůznějších věcí, třeba led v termosce. Jak je na tom hokejové Slovensko, co se týče prodeje suvenýrů a jejich cen?

„Světový šampionát teprve začíná, ale je pravda, že zrovna suvenýry jdou na dračku. Zrovna jsem se vrátil z jednoho z největších obchodů s fanouškovskými doplňky a suvenýry v Bratislavě a už částečně hlásí vyprodáno,“ říká zpravodaj Českého rozhlasu na Slovensku Vojtěch Berger.

Přehrát

00:00 / 00:00

O suvenýry a fanouškovské doplňky pro MS je na Slovensku velký zájem

Není se čemu divit. Lidí v ulicích největší slovenské metropole přibývá, všude jsou k vidění auta vyzdobená vlaječkami. Slováci si ale nejvíce oblíbili přece jen jednu novinku.

„Hitem jsou slovensky řečeno ponožky na zpětná zrcátka. Je to takový obal z polyesteru ve slovenských národních barvách. Sada dvou návleků a jedné vlaječky do auta stojí 14 eur, což si může odvolit každý,“ vysvětluje Berger.

Ne všichni ceny nadsazují

Hoteliéři a restauratéři v Londýně využili mumraj kolem svatby, kvůli snaze utržit peněz co nejvíce tak zvýšili ceny. Na Slovensku to během mistrovství světa zřejmě nebude jiné.

„Vždycky se najde určitá skupina lidí, která zvolí strategii zdvojnásobení cen na úkor počtu ubytovaných. Na druhé straně jsou tu slušní nejen podnikatelé ale i taxikáři, kteří se na zahraničních fanoušcích nechtějí přespříliš obohatit,“ shrnuje Berger.

Kdo všechno do skupiny férově hrajících podnikatelů patří, lze nalézt na oficiálních stránkách světového šampionátu. Tam je seznam veškerých subjektů, které podepsaly etický kodex, v němž se zavázaly, že ceny nebudou nasazovat vysoko.

Vojtěch Berger, Jakub Kanta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme