Abraham a Rossi na stejné motorce. Kdo si s Yamahou lépe poradí?

Ještě před rokem bychom mohli říct, že český motocyklový jezdec Karel Abraham a devítinásobný mistr světa Ital Valentino Rossi mají společnou snad jen chuť do závodění, jenže dnes už je to jinak. Oba mají totiž stejný závodní motocykl. Ovšem zatímco Rossi je v královské kubatuře mistrovství světa jako doma, pak brněnský jezdec si na svou premiéru v Moto GP ještě dva měsíce počká. I když zatím může svou novou motorku jenom okukovat.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Karel Abraham na svém novém stroji.jpg

Karel Abraham na svém novém stroji.jpg | Zdroj: ČTK

Projet se na ní totiž podle regulí mistrovství světa může až na oficiálních testech, ty první budou koncem ledna v Sepangu.

A bude to frmol, protože zrychlení letošního modelu Ducati z nuly na 100 kilometrů v hodině je 2,7 sekund, přičemž stopadesátikilová motorka může jet maximální rychlostí 340 kilometrů v hodině. A Karel Abraham už ví, kdy si tuto maximálku vyzkouší.

„Pravděpodobně v Mugellu, protože to je nejrychlejší okruh co se týče top-speedu. Ale přes 300 km/h se jezdí skoro na každém okruhu,“ říká Abraham.

Přehrát

00:00 / 00:00

Karel Abraham má stejný stroj jako Rossi.mp3

Je potřeba si rychle zvyknout

Motocykly loňské Abrahamovy třídy moto2 jezdily tak o 50 až 90 kilometrů za hodinu pomaleji, takže jednadvacetiletý mladík si na tuto třísetkilometrovou rychlost musí teprve zvykat.

Zatím se na osmistovkové motorce svezl pouze loni, dvakrát při testech, kdy měl k dispozici stroj Nikiho Haydena. Model Ducati pro letošní rok se ale podle track inženýra abrahamova týmu Cristiana Pupulina moc nezměnil.

„Hlavní rozdíl spočívá v novém větším rámu. Jiné je i sedlo a také jednotlivé díly, které jsou pevnější. A samozřejmě jsme model vybavili novým motorem, který je o něco větší a výkonnější, ale v podstatě je letošní motorka podobná předchozím modelům a hlavní změny spočívají v těch zmíněných detailech,“ popisuje rozdíly Pupulina.

Od Yamahy k Ducati

Stejný typ motocyklu, tedy Ducati desmosedici GP11, prezentoval tento týden také italský fenomén Valentino Rossi, který po sedmi letech u modré Yamahy přešel k červené Ducati, nicméně jeho zářivě žlutá 46 nechybí ani tomto stroji.

Spolu s Haydnem tvoří Rossi tovární tým, ovšem Ducati poslalo tři své zaměstnance i do Abrahamova týmu. Budete mít tedy český jezdec šanci těžit ze zkušeností devítinásobného mistra světa? Těžko říct, Pupulin totiž jen diplomaticky odpověděl.

„Valentino se opravdu vyzná v motorkách, má obrovský cit pro nastavení, ale na druhou stranu Ducati se vždy snažila vyrábět skvělé motocykly pro různé jezdce a jsme samozřejmě zodpovědní za komfort pro každého z nich. Rossi je obrovská osobnost, která určitě přinese do našeho týmu nové zkušenosti, ale my je samozřejmě sbíráme i z jiných zdrojů.“

Odborník Rossi a nováček Abraham

Možná i proto, že každý bude na novém stroji zkoušet něco jiného. Rossi bude i díky svým zkušenostem pomáhat vylepšovat stroj, zatímco Abraham musí najít, jaké nastavení je nejlepší pro motorku, která je dvakrát silnější než ta, na které jezdil loni.

A už při loňských testech leccos pochytil, byť největší penzum práce má ještě před sebou.

„Nevytýkali mi nic. Jen říkali, co je dobře. Samozřejmě jsem jel někdy na hraně a tam mi řekli, že třeba musím tu motorku vést takhle, abych vědě, jak s motorkou pracovat,“ dodává Abraham.

Královská kubatura MotoGP má předsezónní testy koncem ledna a února v Sepangu. Ostrý start do vysněné kategorie mistrovství světa čeká Karla Abrahama 20. března při nočním závodě v Kataru.

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme