Česká posádka se zúčastnila Rallye Monte Carlo historiků. Škoda 130 RS budila pozornost

Možná si vzpomenete na obdivuhodné křivky a elegantní vzhled Škody 130 RS. Právě s tímto vozem se česká posádka z ČK Motorsport vydala na Monte Carlo Historique. Jan Bláha a Karel Mach zdolávali celou řadu překážek, kromě jiných třeba také slavný průsmyk Col de Turini. Škoda 130 RS navíc mezi fanoušky na světových tratích stále budí pozornost.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda 130 RS týmu ČK motorsport | Foto: ČK Motorsport

„Konktrétně třeba ve Francii, nebo kdekoliv jinde v zahraničí, kde se jede, tak to auto není zcela obvyklé jako u nás, takže budí velkou pozornost fanoušků,“ říká týmový manažer Pavel Kacerovský.

Letošní Rallye Monte-Carlo Historique vyvrcholila dvěma náročnými nočními testy měřícími přes sto kilometrů. Jihočeská posádka Škody 130 RS týmu ČK Motorsport při svém pátém startu v legendární soutěži zúročila nasbírané zkušenosti.

Přehrát

00:00 / 00:00

S účastníky letošní Rallye Monte Carlo Historique mluvil reportér ČRo Kamil Jáša

„Po minulých ročnících, kdy jsme při Rallye Monte-Carlo Historique zažili teploty kolem mínus pětadvaceti stupňů, vánice a metrové bariéry sněhu, se letos na trati neobjevil absolutně žádný sníh,“ vypráví Karel Mach.

Spolu s Janem Bláhou se posunovali pořadím především v závěru. Přímo při zdolávání slavného průsmyku Col de Turini musí posádky zvládnout alpské klikaté silnice.

„Dosažení průměru 49,9 kilometru za hodinu je tam dost obtížné, takže jsme ty rychlostní zkoušky jeli naplno,“ vysvětluje Mach.

Díky tomu se přiblížili předepsanému průměru, který se většinou pohybuje mezi rychlostí 49 až 49,9 kilometrů za hodinu, a posunuli se o padesát míst dopředu.

„Jsou měřené úseky, na kterých je neznámý počet měřicích bodů. Je stanoven rychlostní průměr, který se posádky dozví ráno na startu etapy. Úkolem je v každém místě na trati být co nejblíže tomuto průměru. Za každou vteřinu odchylky jsou trestné body,“ přibližuje Jan Bláha specifika Ralllye Monte Carlo Historique.

Do soutěže odstartovalo 297 posádek, jihočeská posádka skončila na 154. místě.

A už nyní může manažer ČK Motorsport Pavel Kacerovský nabídnout fanouškům motoristického sportu skvělou zprávu.

„Už teď připravujeme další ročník Rallye Český Krumlov, který se pojede na konci května. Letos nově budeme mít podnik New Energies Rallye Český Krumlov zařazen do šampionátu světového poháru, který je určen pro elektromobily, auta na stlačený zemní plyn a další vozy na alternativní pohony,“ dodal Kacerovský.

Kamil Jáša, Jakub Knoll Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme