Českou stopou na Giru jsou i mechanici z Mladé Boleslavi

Nejen pro jednoho českého cyklistu a tři novináře končí dnes Giro d'Italia. Dnešek je také posledním dnem, kdy budou na trati vidět auta z Mladé Boleslavi, o která se stará parta mechaniků přímo ze škodovky. Také oni se rozloučí s třítýdenním putováním po Itálii.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká stopa se čtyrmi koly na cyklistickém Giro d´Italia

Česká stopa se čtyrmi koly na cyklistickém Giro d´Italia | Foto: Tomáš Kohout | Zdroj: Český rozhlas

Objeli si ji pošesté, tedy většina z nich. Už tolik let je totiž mladoboleslavská automobilka jedním z partnerů a vrchním dodavatelem zhruba 100 vozů pro Giro d'Italia. A ačkoliv by se mohlo zdát, že je to stejný systém jako třeba na Tour de France, šéf mechaniků Radovan Beran našel vícero rozdílů. První z nich je v základní organizaci, kdy musejí být v cíli k dispozici mnohem dříve.


"Zase se trošičku dřív končí, ale tady jsme od rána. Ráno vstaneme a jedeme rovnou sem."

Přehrát

00:00 / 00:00

Čeští mechanici vládnou světu Giro d´Italia.

Tím "sem" myslel Beran téměř jakýkoliv plácek hodně blízko místa, kde po etapě sídlí ředitelství závodu. To aby byli co nejlépe k nalezení pro každého, kdo s autem při etapě něco provede a ihned ho musí mít v pořádku. Spravují: "...ty oděrky, ulomení nečeho nebo utržení a takovéhle věci, klasika...", říká Radovan Beran. Škodováci řeší vlastně cokoliv, co se při rychlosti, kterou vyžaduje cyklistický závod a při těsných kontaktech s publikem i mezi auty samotnými stane. Ale i větší zásahy musí šest opravářů co nejrychleji zvládnout.


"Celé přestrojovačky jsme dělaly. Celý předek, kapotu, nárazníky, frontér, chladiče a tyhlety věci...", popisuje Beran díly, které dostaly zabrat při největším nárazu a následné opravě. Je tedy nutné, jak říká Beran, aby se každý mechanik popasoval se vším: "Není to o tom, že by mechanik řekl, já jsem elektrikář a budu dělat elektřinu. Tady si sednu a budu čekat až přijde elektrická věc, pak ji zařídím. Když prostě přijde úplně něco jiného, tak si s tím musí také poradit."

Což není zase takový problém, protože parta spolu jezdí ve stejném složení už několik let a mechanici jsou sehraní. Navíc přesně vědí, co se od nich čeká a chce. Na druhou stranu, na Giru více spolupracují s místními dealery a servisy a ty jim pomáhají s většími zásahy. K čemu všemu je toto značce dobré? Jenom si to pokuste představit, ani nemusíte počítat. Giro trvá tři týdny, projede celou Itálií, diváci mu přihlížejí jak u trati, tak ho sledují v televizi. A to se někde projeví i podle Jaroslava Šimka z italského zastoupení škodovky:


"Tím, že už to vlastně děláme nekolikátý rok a že se ta trať postupně mění, tak vlastně ta auta projedou celou Itálii od shora dolů. I letos to tak bylo, takže ta viditelnost je veliká", naznačuje Jaroslav Šimek, že podobná účast na závodě se tak firmě jednoznačně vyplácí.

Tomáš Kohout Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme