Cyklokrosaře čeká na mistrovství světa v Táboře nová trať

Už jen necelé tři měsíce schází do startu mistrovství světa v cyklokrosu. Šampionát po osmi letech znovu přivítá jihočeský Tábor, kde organizátoři vybudovali nový areál a také novou trať. Vše za 94 milionů korun. S předsedou cyklokrosové sekce Českého svazu cyklisticky Čestmírem Kalašem si na toto téma povídal Pavel Petr.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cyklokros

Cyklokros

V Táboře organizátoři připravili prohlídku trati, kde se pojede v lednu mistrovství světa. To znamená, jak moc už v hlavách domácí šampionát je?

Samozřejmě Tábor žije přípravami na mistrovství světa. Protože v Táboře už řadu let děláme světové poháry, prakticky každý rok. Dělali jsme tady v roce 2001 mistrovství světa, dva roky na to mistrovství Evropy. Takže na cyklokros v Táboře chodí hodně lidí a je to tady nesmírně populární

Oproti předešlým sezónám bude mistrovství světa přeci jen v něčem jiné. Pojede se na zbrusu nové trati. Jak by jste ji charakterizoval, jak by jste ji představil?

Je to nádherná věc, která se tady  v Táboře podařila. Podařilo se našemu městu vybudovat krásný areál, který bude středem celého šampionátu. Horní část tratě zůstala prakticky stejná. Rozšířila se dole o areál, kde to má sedm set metrů asfaltový okruh, který má klopené zatáčky. Ve středu je sociální zařízení včetně restaurace. Myslím, že jsou jediné dva objekty v Evropě, kde jsou pro cyklokros vytvořené takovéto podmínky. Je to francouzské Pont-Chateu a je to Tábor.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozhovor s Čestmírem Kalašem o cyklokrosovém MS v Táboře

Pokud se na trať podíváme ještě podrobněji, je třeba těžší než na posledních dvou šampionátech, které se jely ať už v Holandsku nebo v Itálii? Dá se to porovnat? I když samozřejmě velmi důležitou roli bude nakonec hrát počasí.

Samozřejmě počasí vždy rozhoduje, protože buď je ta trať měkká a tím pádem fyzicky náročná, a nebo suchá a tím pádem rychlejší. Ale výškový rozdíl je tady trošku větší než na předchozích šampionátech, takže to bude klást velký nárok na fyzickou přípravu jezdců.

Není žádným tajemstvím že na přípravě trati se podíleli i reprezentanti České republiky.

Samozřejmě, vzali jsme si dva naše nejlepší, to znamená Zdenka Štybara a Radomíra Šimůnka mladšího. Ti se vyjádřili k trati. Určité pasáže volili tak, aby jim vyhovovaly, protože samozřejmě se snažíme našim jezdcům připravit nejlepší podmínky pro to, abychom uspěli!

Letošní sezóna je v plném proudu, jezdí se domácí Toi Toi Cup, jezdí se také světový pohár, máte za sebou mistrovství Evropy. Jak moc ty dosavadní závody naladily na optimistickou vlnu?

Teď jsme se vrátili z Belgie, kde se jelo mistrovství Evropy a to nás zrovna neladí na tu nejlepší strunu. Ale když jsme se podívali do tabulek a do výsledků v roce 2000, kdy se připravovalo na leden 2001 mistrovství světa, tak „třiadvacítka" muži se ani jednou nikdo nedostal do desítky a nakonec na šampionátu jsme měli tři medaile. Takže nelze ještě dva měsíce před šampionátem všechno zatracovat.

Mluvil jste o roku 2001. Asi by bylo velmi příjemné na ty medailové žně českého cyklokrosu navázat?

Tak to by byla taková fantazie. Jsem trošku realista. To tenkrát seděl nad Táborem Pán bůh a držel nám palce, protože těch šest medailí to nikdy v historii cyklistiky vůbec nebylo. Kdyby byla alespoň nějaká, myslím, že bychom byli všichni šťastni.

Pavel Petr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme