Formule 1 se přesouvá do Evropy, Vettel chce v Turecku potvrdit suverenitu

Po třech úvodních závodech sezóny se seriál mistrovství světa vozů formule 1 přesunul na starý kontinent. V zítřejší Velké ceně Turecka přitom budou chtít potvrdit svoji letošní suverenitu vozy stáje Red Bull v čele s vedoucím mužem prozatímního pořadí Sebastianem Vettelem, který do něj odstartuje z první pozice.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sebastian Vettel

Sebastian Vettel | Zdroj: ČTK

Německý úřadující mistr světa zatím šampionát vede o 21 bodů před jezdem McLarenu Lewisem Hamiltonem. Na turecký okruh ale rozhodně Vettel dobré vzpomínky nemá. Loni zde po kolizi se stájovým kolegou Markem Webberem musel z dobře rozjetého závodu odstoupit a vzájemná havárie obou dvou zmíněných se ještě dlouho rozebírala i v samotném týmu.

"Samozřejmě z toho nejsem nadšený. Byl jsem rychlejší, cítil jsem to, tak jsem šel před Marka vlevo na vnitřkem další zatáčky. V tom bylo jeho kolo na mém voze a byl jsem ve smyku. Špatný den po mě i pro tým," komentoval loni hned po příchodu do boxů svůj předjížděcí manévr Vettel.

Přehrát

00:00 / 00:00

Mistrovství světa formule 1 pokračuje čtvrtým závodem - Velkou cenou Turecka

Ani letos nevstoupil německý jezdec na tureckou půdou zrovna šťastným způsobem. Hned v úvodním tréninku měl na mokré trati ošklivou havárii, po které notně zdemoloval svůj vůz. To vše v zatáčce číslo osm, která je jezdci považována za nejtěžší v celém seriálu.

"Osmá zatáčka je tou, o které se vždy v Turecku mluví nejvíce. Je to velmi dlouhá pravotočivá zatáčka s několika zlomy, povrch je navíc velmi hrbolatý, a tak je velmi důležitá přilnavost pneumatik k trati," nabízí svůj pohled na největší záludnost istanbulské trati britský jezdec McLarenu Jenson Button.

Richter: Ze závodu může být komedie

Vettel v ní havaroval za prudkého deště, a pokud by podobné podmínky panovaly i při závodě, mohlo by se turecké klání dočkat nejednoho překvapení.

"Pokud by pršelo po celou dobu závodu, bylo by to zajímavé nejen z pohledu opotřebení pneumatik, ale také, podle toho jak to vypadá, by jich nemuseli mít dostatečný počet. Tím by rychlost monopostů musela klesnout natolik, až by se z toho stala komediální podívaná," naráží komentátor formule 1 Tomáš Richter na fakt, že s novými pneumatikami Pirelli mají stáje na startovní roštu stále problémy i za sucha natož při prudkém lijáku.

Všechna zmíněná specifika mohou nakonec pomoci tomu, co od formule 1 čeká každý nezaujatý fanoušek - zajímavou podívanou do posledního kola. Zda z ní vyjde vedoucí muž celkového pořadí Sebastian Vettel jako poražený, ukáže až samotný závod. V tuto chvíli totiž stále oplatí, že nejvýstižnějším přívlastkem, kterým se může německý pilot letos honosit, je - suverénní.

Alena Benešová, Michal Jurman Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme