Formuli 1 čeká zřejmě velice zajímavá sezóna

Zítra ráno českého času začne Velkou cenou Austrálie nová sezóna vozů Formule 1. V ní čeká fanoušky hned několik novinek, které by měly pomoci především k častějším předjížděcím manévrům přímo na trati a tedy i k větší atraktivitě seriálu jako takového.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stánek věnovaný monopostům formule 1

Stánek věnovaný monopostům formule 1 | Foto: Jan Říha

Ne, že by tedy seriál loňský nebyl napínavý, o titulu Němce Sebastiana Vettela nakonec rozhodly v souboji s Fernandem Alonsem pouhé čtyři body. Přesto na trati byly často vidět poměrné nudné prostoje, kdy například dominující vozy Red Bull vyhrávaly závody suverénně stylem start-cíl.

To by se s nadcházejícím startem nové sezony na okruhu v Albert Parku mělo změnit, i když favorité na celkový triumf z nabídky jednotlivých stájí zůstávají de facto i nadále stejní.

Přehrát

00:00 / 00:00

Formuli 1 čeká zřejmě velice zajímavá sezóna

„Okruh v Albert Parku je hodně náročný na brzdy a také na maximální rychlosti na konci rovinek. Takže je tam hodně důležitá stabilita auta při brzdění, to je ostatně aspekt, ve kterém jsou Red Bull i Ferrari hodně silnými týmy, které jsou také jednoznačnými favority pro zbytek víkendu,“ přemítá nad favority nedělního ranního závodu odborník tohoto motoristického odvětví a komentátor formule 1 Tomáš Richter.

Nejen on přitom bude zvědavý mj. i na to, jak si v Austrálii bude vést na svém oblíbeném okruhu britský pilot McLarenu Jenson Button. Právě ten totiž v předchozích dvou závodech v Austrálii vždy nakonec slavil vítězství.

„Jenson Button vyhrál v minulém roce právě proto, že prokázal svou velkou schopnost při zacházení s pneumatikami. A protože letos přišly nové pneumatiky, tak tato vlastnost, schopnost pilotů, bude ještě důležitější. Protože nové pneumatiky Pirelli vydrží o mnoho méně,“ prohlásil Tomáš Richter.

A odborník na formuli 1 ještě dodává. „Proto se pilotům kvalit Jensona Buttona dávají obrovské šance. A ani by mě nepřekvapilo, kdyby zejména v úvodu, než jezdci poznají pneumatiky, byl Jenson Button o něco rychlejší než Lewis Hamilton.“

Systém KERS

Nejen nové pneumatiky jsou ale jednou z novinek, které by v nadcházející sezoně měly dopřát očím fanoušků formule 1 nejeden zajímavý zážitek. Piloti totiž mohou opět využívat systému sběru kinetické energie KERS, který jim umožňuje krátkodobě zvýšit výkon monopostů. Nově navíc budou moci své schopnosti opřít i o služby pohyblivého zadního přítlačného křídla. Co to konkrétně přinese v samotných závodech?

„Já si dovolím vypůjčit slova šéfa Mercedesu Rose Brawna, který řekl, že letošní závody budou v podstatě otočeny vzhůru nohama. A na co se diváci letos mohou rozhodně těšit, jednak kvůli pneumatikám Pirelli, jednak novému systému zádního pohyblivého křídla, je daleko více akcí na samotné závodní dráze,“ uvedl Richter a svoji myšlenku dále doplnil.

„Nejenom z pohledu podstatně většího počtu zastávek v boxech, jejichž počet je v Melbourne odhadován nejméně na 2 až 3 na pilota, ale také větší počet předjížděcích manévrů. A když už ne předjížděcích manévrů, tak alespoň soubojů kolo na kolo. To je aspekt, který bude oproti loňsku úplně jiný,“ očekává světlou budoucnost formule 1 Tomáš Richter.

Posoudit výše zmíněné koneckonců můžete sami. První závod nové sezony mistrovství světa vozů formule 1 začíná v neděli v osm hodin ráno středoevropského času.

Michal Jurman Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme