Jaroslav Pollert mladší získal ocenění za projekt olympijského kanálu pro vodní slalom

Čeští vodní slalomáři budou mít na olympijských hrách v Riu v podstatě domácí prostředí. Kanál, na kterém budou v Brazílii závodit, totiž projektoval a odzkoušel docent ČVUT a bývalý vrcholový deblkanoista Jaroslav Pollert mladší. Dnes za rychlou přípravu s využitím makety s magnetickými překážkami, která šetřila čas i peníze při budování, převzal cenu Mezinárodního olympijského výboru Sport a inovace.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pohled na olympijský kanál pro vodní slalom pro olympijské hry 2016 před otevřením pro veřejnost | Foto: David Koubek

„Strašně rád bych jim to udělal na míru,“ usmívá se Jaroslav Pollert při pomyšlení na stavění překážek, které by mohly sedět českým esům Prskavcovi, Hradilkovi nebo Kudějové.

„I kdybych ale chtěl, tak to prostě nejde, to je nesmysl. A obvykle, když se staví trať, teď mám na mysli při závodech, kdy je staví trenéři, kteří jsou losování z jednotlivých týmů, tak jejich závodníci většinou prohrají. Z toho důvodu jsem na ně sice myslel, ale skoro v opačném slova smyslu,“ říká Jaroslav Pollert.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rád bych českým slalomářům udělal trať na míru, ale je to nesmysl, říká Jaroslav Pollert mladší, který se podílel na stavbě olympijského kanálu pro vodní slalom

A ono to může být ještě mnohem pikantnější, protože je možné, byť ne příliš reálné, že by na kanálu v Riu závodil i sám jeho stavitel. Vrcholovou kariéru totiž sice mnohonásobný účastník mistrovství světa Jaroslav Pollert uzavřel, ale spíš pro radost stále jezdí v deblkanoi s bývalým olympijským medailistou Markem Jirasem.

„Je pravda, že pojedeme o nominaci, ale už takové ambice nemáme, rozhodně to necháme mladším,“ ujišťuje stavitel olympijské tratě.

Místo závodění je teď hlavní náplní Jaroslava Pollerta projektování čistíren odpadních vod a kanalizací, přípravu slalomářských kanálu nazývá polevou na dortu, pro dort brazilský ji uvařil s dalšími dvanácti kolegy za pouhých pět týdnů.

Hlavními přísadami bylo 200 metrů čtverečních voděodolné překližky, 18 kilogramů tmelícího lepidla a 2200 šroubů. Z nich vznikla maketa v poměru 1:13, díky které bylo následně možné postavit skutečný kanál za kratší dobu a méně peněz, než je běžné.

„Dá se to samozřejmě udělat tak, že se naprojektuje koryto, a pak přijdou lidé, kteří stavějí překážky. Postavení překážek jen tak z hlavy a potom i celé 'vylazení' ale někdy trvá i roky,“ vysvětluje Pollert.

To si Brazilci při své časové tísni nemohli dovolit, český inženýr jim vytrhl trn z paty a teď ho za to ocenil Mezinárodní olympijský výbor.

Olympijské hry Rio de Janeiro 2016 - mapa sportovišť | Foto: Český rozhlas

Jan Suchan, Jakub Knoll Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme