Ještěd hostil tradiční cyklistický závod horských kol. Na náročnou trať se vydalo přes tisíc jezdců

Téměř každý víkend v sezoně nabízí jeden ze závodů seriálu Kolo pro život. Jeho sedmou zastávkou byl dnes Liberec, kde si mohli cyklisti vybrat, zda absolvují rodinnou fitness jízdu, třicetikilometrovou nebo hlavní padesátikilometrovou trať. Ta dala účastníkům pořádně zabrat, na svých kolech totiž šlapali až na Ještěd.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kolo pro život - start fitness jízdy

Kolo pro život - start fitness jízdy | Foto: Šárka Sudová

„Dostaneme se víceméně až pod Ještěd. Řekl bych, že ta trať je trošku náročnější, co se převýšení týká. V tom je to podle mě specifické. Motá se to z areálu Vesec až pod Ještěd. Jede se podél hřebenů nahoru a pak zase dolů, takže je to taková tour kolem Ještědu,“ vysvětluje organizátor Svatopluk Fořt.

Ten přitom s radostí sleduje davy cyklistů, kteří míří k Ještědu. I letos je o tento závod velký zájem, když se se svým kolem na start postavilo přes tisíc jezdců různých kvalit a věku.

Přehrát

00:00 / 00:00

S aktéry cyklistického závodu kolem Ještědu mluvil reportér ČRo David Nyč

V cíli závodu ale měli všichni bez rozdílu tep hodně vysoko.

„Nohy mě bolí úplně neskutečně. Odpadly mi v tom posledním kopci, takže mi to vůbec nejelo. Líbila se mi ale asfaltová část na Ještěd – tam to bylo fakt pěkné. To jsem si užíval,“ vykládal jeden z účastníků závodu.

Někteří závodníci si během cyklistického klání udělali i čas na to, aby se pokochali výhledem, který Ještěd nabízí.

Nesměli to však moc přehánět, protože po náročném výšlapu na Ještěd logicky následoval prudký sjezd dolů. Přesto se našli závodníci, kteří se v sedle svých kol neudrželi.

„Normálně jsem jel, ale pak jsem vjel do hluboké trávy a tam bylo dost velké koryto na to, abych to hodil přes řídítka. Pak jsem ale zkontroloval stav kola a pokračoval dál,“ usmíval se jeden z cyklistických nadšenců.

David Nyč, Jakub Knoll Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít