Jezdci se musí s horkem v kokpitu vypořádat i během Rally Bohemia

Mladá Boleslav žije 42. ročníkem Rally Bohemia. Na start závodu se mezi historiky i současnými vozy postavilo víc jak dvě stě posádek. Bojují nejen s nástrahami trati a soupeři, ale vypořádat se musí také s horkem, které v kokpitu soutěžních speciálů je.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pilot Jan Kopecký před startem 42. ročníku Rally Bohemia | Foto: Pavel Petr

„Při téhle teplotě bude v autě kolem 40, možná 45 stupňů. Jsou soutěže, při kterých je 37 ve stínu a v autě pak až 70 stupňů,“ prozradil největší favorit letošního ročníku Rally Bohemia a vedoucí muž průběžné klasifikace Jan Kopecký startující s vozem Fabia R5.

I tak ví, že přijde o nějaký ten kilogram, nejvíc jich prý bylo po Sardinii. Důležité je dodržovat pitný režim.

Přehrát

00:00 / 00:00

Závodníky čeká během Rally Bohemia v kokpitu teplota kolem 40 stupňů, říká Jan Kopecký

„Během rychlostních zkoušek nepijeme, protože to není zase tolik náročné. Jedeme maximálně 15 minut, což se dá vydržet. Na přejezdech se ale snažíme pít co nejvíc,“ dodává Kopecký.

„Pijeme hodně ionťáků, abychom doplnili soli, protože se hodně potíme. Nějaké speciální věci ale neřešíme,“ přidal navigátor Pavel Dresler.

S teplem uvnitř vozu nemá prý vážnější problém. Dovede si totiž představit horší situaci. „Je to složitější, ale kdyby v autě bylo minus 20, tak je to ještě horší, protože se člověk musí hýbat. Nejhorší je, když auto stojí a na startu čekáte i tři minuty,“ prozrazuje Pavel Dresler.

Na 42. ročníku Rally Bohemia se představí přes dvě stovky posádek

Číst článek

Teplo musí vnímat i Václav Pech. O body do republikového šampionátu bojuje s vozem Mini John Cooper. Před startem to ještě není tak hrozné, konec dvoudenní soutěže už prý bývá znát.

„Ke konci soutěže už toho mám plné zuby. O to víc se musí člověk koncentrovat na rychlostní zkoušky a přemáhat se, aby to vydržel. Snad jsme natolik zkušení, abychom si uměli síly rozložit a celou soutěž vydržet ve stejném tempu. Není zase tak dlouhá,“ nechal se slyšet Pech.

Závodní speciál mladoboleslavské posádky Jan Kopecký - Pavel Dresler | Foto: Pavel Petr

V neposlední řadě svou roli hraje dobrá fyzická kondice. Jezdci neponechají nic náhodě, musí být stoprocentně připraveni.

„My jsme vždy připraveni dobře. Dáme si pár dvanáctek a jdeme na to,“ říká s nadsázkou a humorem jemu vlastním spolujezdec Petr Uhel.

Pavel Petr, Petr Hašek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme