Loňská tragická nehoda Bianchiho se nemůže opakovat, tvrdí před VC Japonska Tomáš Richter

Mistrovství světa F1 hostí o tomto víkendu japonský okruh v Suzuce. Velkou cenu na největším japonském ostrově Honšú často provází deštivé počasí. Loni právě tady došlo při tajfunu Fanfon po více než 21 letech ve formuli k vážné nehodě, na jejíž následky zemřel jezdec stáje Marussia Jules Bianchi.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jules Bianchi

Jules Bianchi | Zdroj: Reuters

5. října 2014 devět kol před koncem tradičně deštivé japonské GP jezdil na čele budoucí mistr světa Lewis Hamilton. Na trati ten den poněkolikáté kroužil i vůz safety car, protože jeřáb odklízel zdemolovaný monopost Adriana Sutila.

Bohužel za pár okamžiků na stejném místě mladý francouzský pilot Jules Bianchi nezvládl na mokré trati situaci a do kolosu naboural. Po několika operacích hlavy stále zůstával v nemocnici v bezvědomí a nakonec letos v červenci na následky zranění zemřel.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vloni na okruhu v Suzuce tragicky havaroval Jules Bianchi. „Není vůbec žádná šance, že by se taková nehoda stala ještě jednou,“ říká před startem VC Japonska Tomáš Richter

„Velké rozloučení se konat nebude, ale nejen v prostoru zatáčky, kde k nehodě došlo, ale všude bude spousta vlajek a vzpomínkových prvků. Celý víkend se samozřejmě ponese v duchu smutného ročního výročí,“ říká televizní komentátor Tomáš Richter.

I když se opět očekává o víkendu v Japonsku déšť, takhle tragická situace už by se ale opakovat neměla, a to ze tří důvodů.

„Jedním z prvních opatření je tzv. virtuální safety car. V momentě, kdy by se stala podobná nehoda, by byl závod prostřednictvím elektronických systémů neutralizován, piloti by zpomalili. Není vůbec žádná šance, že by se taková nehoda stala ještě jednou,“ vysvětluje Richter a dodává, že nezaháleli ani místní organizátoři.

Přátelé a příbuzní se přišli naposledy rozloučit s tragicky zesnulým 25letým pilotem F1 Julesem Bianchim do katedrály v Nice | Foto: Reuters

„Vybudovali nové odvodňovací kanály a třetím opatřením je, že traktory i jeřáby budou mít delší ramena. To znamená, že zvládnou operovat tak, že traktor nebo jeřáb jako takový zůstane za bariérou.“

Jenže právě specifická trať v Suzuce skrývá pro jezdce stále určité nebezpečí, i přestože bezpečnostní opatření se neustále zlepšují.

„Bariéry jsou k jezdci blíže a vjem je takový, že jedou o něco rychleji, než když jsou bariéry stovky metrů od nich. To je přesně element, který mají piloti rádi. Nebezpečnost a blízkost bariér je kořením závodění,“ uzavřel Tomáš Richter.

Charakteristika tratě na velkou cenu Japonska, závod mistrovství světa vozů formule 1 | Foto: ČTK

Jakub Kanta, Vojtěch Bureš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme