Lopraise na Rallye Dakar trápí vadné čerpadlo: Když nepomůže náhradní, tak to zabalím

Na letošním ročníku Rallye Dakar jede Aleš Loprais v týmu Tatra Buggyra Racing společně s Martinem Kolomým. Oba kamiony ale postihly technické závady a odsunuly je po první polovině soutěže do druhé desítky celkového pořadí. Lopraisovu Tatru zpomaluje opakovaná nebezpečná závada, která by mohla znamenat i jeho konec v závodě.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tatra Aleše Lopraise | Zdroj: ČTK

„Už jsme měli pětkrát stejnou závodu. Jde o servo čerpadlo, které pohání celý okruh a pomáhá posilovat řízení. Je to hodně nebezpečná závada, protože v určité rychlosti se sekne řízení a kamion je neovladatelný. Člověk může akorát přidat plyn,“ vysvětluje Aleš Loprais problémy své Tatry.

Přehrát

00:00 / 00:00

Tatře Aleše Lopraise se kvůli vadnému servo čerpadlu může zadřít řízení

Každá oprava zabírá posádce dvacet minut, Loprais tak už přišel téměř o dvě hodiny.

Měl stejný problém i Martin Kolomý, nebo se to týká jen vašeho vozu?

Týká se to jen mého vozu, snažíme se selektovat, co mají auta odlišné. Jemu se servo pumpa naštěstí nekousla. Ale už se to stalo více účastníkům, kteří používají stejnou, mně zatím nejvíc.

Jak se z toho dá dostat? Vypadá to na špatnou sérii.

Dnes má přistát letadlo s asi 40 servo čerpadly z minulého roku, ze série, která by neměla být vadná. Takže použijeme starší náhradní díly, které byly nějak prověřené. Až v závodě se ukáže, jestli to bude fungovat.

Co když by závada pokračovala? Jak byste se rozhodl dál?

Jestli bude dál pokračovat, tak poděkuju Bohu, že jsme to do té chvíle přežili, a zabalím to. To by byl nesmysl, čelil bych něčemu, co nemůžu ovládat ani kontrolovat. Šel bych vstříc něčemu, co nechci.

Jan Říha, Vojtěch Man Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme