Manažer reprezentace veslařů prozkoumal Nový Zéland, dějiště MS

'Tak co - jaké to bylo?' zkusili se už jistě zeptat někteří naši elitní veslaři při probíhajícím mistrovství republiky v Račicích manažera české reprezentace Dušana Macháčka. A neměli tím na mysli umělecký dojem ze svých jízd, ale jeho čerstvě nasbírané poznatky z nedávné výpravy na Nový Zéland - to jest do dějiště letošního světového šampionátu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Veslování

Veslování | Foto: Comstock Images

Na případnou zdvořilostní otázku: 'Jaká byla cesta?' se jim dostalo nepříliš potěšující informace: „Protože nelétá přímý let z Prahy, tak jsme to vzali přes Amsterodam, abychom po pěti hodinách opět přelétali přes Prahu a mířili do Soulu, kde jsme hned přestupovali na navazující let do Aucklandu. Suma sumárum to bylo 36 hodin v letadle," popisuje Dušan Macháček své cestovatelské peripetie.

Naštěstí naše veslařská miniexpedice objevila při cestě domů lepší variantu leteckého přesunu: „Letěli jsme přímo do Soulu, kde jsme přenocovali, a když jsme se vyspali, tak jsme nasedli do letadla, které přistálo až v Praze," říká Dušan Macháček.

Přehrát

00:00 / 00:00

Manažer reprezentace veslařů prozkoumal Nový Zéland, dějiště MS

Tak tohle už se opravdu poslouchá příjemněji. Ale dost možná, že v době, kdy se u nás tolik píše a vypráví o nutném utahování opasků, citově nezainteresovaný posluchač si neodpustí poznámku: Není to luxus - vydávat se na průzkum takovou dálku?

„Jenom díky tomu, že jsme tuhle inspekční cestu provedli, jsme veslařskému svazu ušetřili 400 000," oponuje Dušan Macháček.

Brněnská přehrada a pták kiwi

Vytipovat ve zcela neznámé končině nejvhodnější zázemí pro české závodníky, to je zkrátka nutnost. A navíc - nikdo z našich veslařů do této chvíle netušil, jak vůbec vypadá samotné dějiště podzimního světového šampionátu.

„Jezero Karapiro je vlastně přehrada, připodobnil bych jí k Brněnské přehradě, jak velikostí, tak i okolím. Kolem nevedou cesty, takže loď lze doprovázet jen na motorovém člunu. Kanál prostě má svá specifika a své klady a jedním z nich je možnost jezdit podél a trénovat z kola nebo na kolečkových bruslích," říká Dušan Macháček.

Tak jako je to proveditelné třeba právě v Račicích. A nejde jen o trénink. Na druhou stranu si ale přiznejme, že v okolí račického kanálu sotva někdy uvidíme živočicha, jakého Dušan Macháček potkal na Novém Zélandu.

„Pták kiwi je takřka před vyhubením. Je to pták, který nelétá a je k vidění pouze v noci. Nám se podařilo navštívit zatemněný prostor, kde vesele pobíhal," popisuje svůj zážitek manažer reprezentace.

A stejně zajímavé bude určitě vidět za pár dní, kolik českých lodí si v posledním závodě Světového poháru v Luzernu vybojuje účast na mistrovství světa. Jistotu mají zatím pouze skifaři Ondřej Synek a Mirka Knapková.

Aleš Procházka, Martin Hlucháň Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme