Motocyklový jezdec Karel Abraham přesedlá na slabší stroj
Už dvě sezóny si fanoušci motocyklového sportu mohli vychutnávat start českého jezdce královské kubatuře MotoGP. Pro příští sezónu se ale musejí smířit s tím, že umístění Karla Abrahama do desítky bude malým zázrakem. Brněnský jezdec sice v MotoGP zůstává, ale nevyužil opci od Ducati a raději dal přednost slabšímu stroji od Aprilie
„V tuto chvíli musím bohužel říci ano, je lepší odejít do CRT, než zůstat v MotoGP s Ducati, protože Ducati si diktovala nějaké věci a hlavně strašně moc peněz. Ale ta motorka za to bohužel ve skutečnosti nestála. Alespoň ne v té právě skončené sezóně,“ je Karel Abraham přesvědčen o správnosti svého kroku.
Motocykl specifikce CRT je výkonnostně slabší a prakticky není žádná šance bojovat o čelní příčky. Během dvou let by se ale stroje MotoGP a CRT měly sjednotit a to je právě ta šance, které černovlasý mladík věří.
Na prvních testech ve Valencii toho příliš nevyzkoušel, protože pršelo, ale přesto zjistil zajímavou věc - CRT značky Aprilia je velmi podobné motocyklům do 250 ccm. A to bere jako výhodu.
„Určitě ano, protože dvěstěpadesátka byla moje oblíbená a opravdu nejoblíbenější motorka, na které jsem závodil. Byla to i nejlepší část mojí kariéry. Nemyslím výsledkově, ale užíval jsem si to. Těším se teď na spolupráci s Aprilií, protože pokud se to té 250 přiblíží, tak myslím, že to budou dobré a zábavné závody, což je asi nejdůležitější,“ říká Abraham.
Navíc si na rozdíl od Ducati může motocykl sám vylepšovat. I když jen v detailech, ale pro pocit jezdce důležitých. Například nastavení a velikost stupačky. Další testování je povoleno až v únoru v Malajsii. A do té doby čeká čtrnáctého muže letošního pořadí královské motocyklové kubatury jedna ryze nezávodní věc.
„Teď jsem začal magisterské studium. Ještě jsem v té škole ani pořádně nebyl, takže mám hodně co dělat. Od půlky prosince začíná zkouškové období a nerad bych něco posouval a rád bych všechno udělal v té zimě,“ vysvětluje Karel Abraham.