Motory vozů formule 1 se poprvé rozeřvou v Jižní Koreji

V Jižní Koreji právě začíná sedmnáctá velká cena letošního ročníku mistrovství světa vozů formule jedna. Vůbec poprvé v historii si přitom jezdci vyzkouší v závodě nástrahy zbrusu nového okruhu Hongám. Z prvního místa po kvalifikaci do závodu vyrazí německý jezdec Sebastian Vettel.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Závody Formule 1 by mělo od roku 2014 hostit i ruské Soči | Foto: ČTK

Zcela nový okruh vzdálený asi 400 kilometrů od Soulu, který byl dokončován ještě krátce před úvodnímu volnými tréninky, vychází jako tradičně u podobných nových okruhů F1 z návrhu německého architekta Hermana Tilkeho. Ten tentokrát sestavil opravdu velice zajímavou směs technických pomalých pasáží s dlouhými rovinkami, díky kterým by měl být okruh Jongam nakonec vůbec druhým nejrychlejším v celém seriálu.

„Tam se předpokládalo, že rychlost na jedno kolo bude minuta 44 sekund. Nakonec v prvním tréninku to bylo o 4 a ve druhém dokonce o 6 sekund rychlejší,“ přibližuje zajímavý poznatek všech stájí odborník na F1 a šéfredaktor časopisu Formule Petr Dufek.

Nejenom rychlost, která by svědčila Ferrari či McLarenům ale bude rozhodovat. Druhý a především třetí sektor je naopak vyloženě technický, plný pomalých zatáček, které zase vyhovují Weberově a Vettelově Red Bullům.

Jak dodává Dufek, atraktivitě závodu navíc napomáhá i další fakt: „Jezdci prohlašují poměrně jednotně, že je to okruh, na kterém se snad bude dát i předjíždět.“

Zcela nová trať dlouhá více jak pět a půl kilometrů má ale i své záludnosti. Během 55 kol závodu je jezdci poznají více než dobře.

„Myslím si, že jezdcům bude dělat velké problémy to, že okruh je zcela nový. To znamená, že bude kluzký. Jak se ukázalo při prvních záběrech jízdy ve volných trénincích, tak je také hrbolatý,“ připomíná expert na formuli 1 Petr Dufek nepříjemnou specifiku nového okruhu, která jde pravděpodobně na vrub zpoždění celé stavby a narychlo pokládanému asfaltu.

Každopádně vše výše zmíněné slibuje dnes více než zajímavou podívanou. Rychlost v kombinaci s hrbolatostí tratě a navíc značně nebezpečnými vjezdy a výjezdy do boxové uličky navíc rozhodně také nahrávají celé řadě případných karambolů.

Jan Piroch, Michal Jurman Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme