Motosport ukázal na Rally Bohemia svoji smutnou stránku

Český automobilový sport zasáhla tragédie. Ve třetí rychlostní zkoušce Rally Bohemia havarovala posádka Martin Semerád - Bohuslav Ceplecha. Jezdec skončil se zraněním v nemocnici, navigátor Bohuslav Ceplecha bohužel následkům zranění podlehl.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rally Bohemia

Rally Bohemia | Foto: Petr Eliáš

„Informace o nehodě teď nemáme žádné, protože je to předmětem šetření. Jednak sportovních komisařů a jednak hlavně Policie České republiky,“ říká k tragické nehodě zástupce organizátorů Josef Pátl z Federace automobilového sportu.

Máte informace, jaký byl bezprostřední stav posádky a hlavně navigátora po zásahu lékařů?

Nemám. A věřte mi nesháněl jsem, protože se jednalo o velmi blízké lidi ke mně. Mám snahu se o tom teď vůbec nebavit.

Přehrát

00:00 / 00:00

S Josefem Pátlem z Federace automobilového sportu mluvil o tragédii na Rally Bohemia Pavel Petr

Jak probíhá šetření této události?

Bude to ve standardním režimu šetření Policie České republiky. Není to o tom, aby se tady naháněl viník, bohužel jedná se o rally sport, který je nesmírně krásný a nejnáročnější motoristický sport, každopádně dokáže být nebezpečný a bohužel dnes jsme měli možnost vidět i tu smutnou stránku.

Bylo vůbec možné v soutěži pokračovat?

Samozřejmě pokračování nebo nepokračování soutěže je vždy na rozhodnutí ředitele závodu a pořadatele, ale v tomhle okamžiku si všichni plně uvědomují, že když dojde k takovéto závažné nehodě hned na začátku rally, s poměrně brzkým výsledkem, tak v ten okamžik posádky samy o sobě nejsou schopny pokračovat v závodním režimu.

Může tato událost ovlivnit třeba i budoucnost automobilového sportu, co se týče České republiky?

V každém případě má nešťastná událost vždycky vliv na bezpečnostní opatření. Je samozřejmě otázkou, jaká bezpečnostní opatření můžeme ještě zavést, protože se zavádějí někdy i proti zájmům vlastních závodníků, respektive nikoliv proti zájmům, ale proti jejich přesvědčení. Protože jsou přesvědčení jednak bezpečnostní pracovníci FIA, tak i Federace automobilového sportu, že je potřeba jezdce chránit. Ale samozřejmě plná ochrana jezdců nikdy nemůže být stoprocentní. Nic není stoprocentní.

Pavel Petr, Mirko Vasić Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme