Na letošní Rallye Monte Carlo zazářily škodovky

V Monte Carlu je možné všechno - vyhrát či prohrát během chvilky velké množství peněz, závod formule 1 se tam jezdí kolem autobusových zastávek, tak proč by slavná Rallye Monte Carlo měla být jedinečná pouze tím, že je nejstarší? Řekli si pořadatelé, a tak už podruhé za sebou je to jediná rallye na světě, která po náročných horských etapách končí až v jednu hodinu v noci.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Fabia S 2000

Škoda Fabia S 2000 | Foto: Škoda motor sport

Bouřlivý potlesk se ozýval v sobotu krátce před půl druhou v noci, když ke svým mechanikům přijel druhý vůz letošní Rallye Monte Carlo, Fin Juho Hänninen se Škodou Fabií S2000.V zápětí dorazil třetí Francouz Vouilloz a pátý Jan Kopecký: "Připadá mi, že je sedm hodin večer. Čas teď vůbec nesleduju a necítím se unavený ani ospalý," svěřil se krátce po dojezdu do cíle.

"Jsme fyzicky dobře připravení. Právě jsme si říkali, že bychom si mohli jít ještě někam zaběhat," dodal.Když se loni Rallye Monte Carlo přesunula ze seriálu mistrovství světa do druhé nejprestižnější rallyové kategorie IRC, udělali organizátoři velkou změnu. Vrcholem závodu, který se 405 soutěžními kilometry patří k nejdelším, jsou noční "erzety" vedoucí přes zasněžené Alpy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na letošní Rallye Monte Carlo zazářily škodovky

Silnice jsou však upravené a jezdí se na mokrém a občas namrzlém asfaltu."Samozřejmě, že potřebujeme mít informace o trati, jak to tam vypadá. Co nejlépe odhadnout vývoj počasí je tady v kopcích strašně složité - určit teplotu, kdy začne mrznout. Pak už se musí zdravě zariskovat, nebo vsadit na jistotu," popisuje podmínky závodu Jan Kopecký.

Col de Turini leží ve výšce 1607 metrů nad mořem a právě tam závodníky vítaly stovky diváků, aby během čekání na další průjezd připravily jezdcům jedno velké překvapení - zasněženou silnici."Problémy jsme s tím také měli, ale vždycky jsem to ustál. Měli jsme to, myslím si, dobře podchycené od svých předjezdců, kteří sledovali, kde je hodně diváků, a hlásili mi do rozpisu, kde možná bude sníh. Jenom teď na Col de Turini, nahoře u hospody, tak tam ve sjezdu bylo asi 400 metrů úplně zaházeno sněhem. Vypadalo to tam jako ve Švédsku. To jsme nečekali," popisuje český jezdec.

Je to možná k nevíře, ale nejvíce byli podél trati monacké rallye vidět a také slyšet fanoušci z nejrůznějších koutů České republiky. "Jsme tady už od pondělka, kdy jsme se byli podívat v servisu. Škoda, že není sníh. Těšili jsme se. Rallye už jsme zažili a tady na Col de Turini jsme kvůli atmosféře," popisuje jeden z nich.Čím je pro ně večerní a noční závod specifický? "Atmosférou," shodují se čeští fanoušci.

Sami přitom na ní mají velký podíl - lze je slyšet ze všech fanoušků asi nejvíc."České vlajky a české bengálské ohně jsou vidět vždycky. Fanoušků je tady zase hodně, patří jim velký dík. V prvním průjezdu byl zrovna sníh. Pokusili jsme se tam udělat pořádný smyk, tak snad se nám to povedlo," říká Jan Kopecký.I druhý pilot mladoboleslavského týmu Fin Hänninen přiznává, že se na Col de Turini nechal strhnout diváky: "Viděl jsem hodně českých vlajek, i finská vlajka byla na druhé noční 'erzetě', takže jsem tam udělal menší smyk, abych diváky potěšil."

Skvělí fanoušci a spolehlivě fungující auto - to prostě nemohlo dopadnout jinak. V první devítce letošní Rallye Monte Carlo bylo pět vozů Fabia Super 2000. A tak není divu, že Jaroslav Černý ze Škody Auto neskrýval dojetí: "Je to historický úspěch a jsme rádi, že právě na nejnáročnější rallye a první rallye v roce 2010 se to povedlo. Jenom to potvrzuje správný směr našeho projektu S2000."

Eva Kézrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme