Některým olympionikům škodí nedostatečná prezentace v médiích

Některým medailistům z Londýna se na rozdíl od beachvolejbalistek Markéty Slukové s Kristýnou Kolocovou nepodařilo zúročit olympijský úspěch. Sportovní fanoušci jen stěží dávají dohromady jména všech deseti medailistů z Londýna. Na koho si ale vzpomněli všichni bez váhání byla Barbora Špotáková.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Czech Republic's Adéla Sýkorová  competes on the Women's 50m rifle 3 positions qualification at the Royal Artillery Barracks during the London  2012 Olympic Games

Czech Republic's Adéla Sýkorová competes on the Women's 50m rifle 3 positions qualification at the Royal Artillery Barracks during the London 2012 Olympic Games | Zdroj: Reuters

„Všichni začali výčet jménem Barbory Špotákové. Na českou oštěpařku si vzpomněli všichni a okamžitě. Je to samozřejmě dáno tím, že Barbora Špotáková je možná nejznámější českou sportovkyní současnosti. Zná jí, troufám si tvrdit, každý od malého dítěte až po starého kmeta a nemusí se ani o sport nijak zvlášť zajímat,“ myslí si Petr Kadeřábek se sportovní redakce Radiožurnálu.

„Co je ale překvapivé, že respondenti, které jsem oslovoval po celé republice na sportovních akcích, museli hodně přemýšlet a někdy si nevzpomněli na jména stříbrných tenistek Lucie Hradecké a Andrey Hlaváčkové, bronzové střelkyně Adély Sýkorové, atletky Zuzany Hejnové a někteří dokonce opomněli i zlatou skifařku Mirku Knapkovou,“ pokračuje Petr Kadeřábek.

Přehrát

00:00 / 00:00

O marketingových problémech sportovců mluvil na Radiožurnálu Petr Kadeřábek

Příčinou je jejich špatná prezentace v médiích. U tenistek je to jasné. Ony se prezentovaly výborně v Londýně a to nejen hrou, která jim nakonec vynesla stříbrné medaile. Hodně lidí si asi vzpomene na to, jak si rozesmáté přišly pro cenné kovy v holínkách.

„Po hrách ale neměly čas svůj úspěch na olympijských hrách takříkajíc prodat. Okamžitě odjely na další turnaj a do dneška se vlastně nezastavily. U Adély Sýkorové, ale i dalších sportovců o kterých není tolik slyšet, musíme hledat příčinu trochu jinde.“

„To, že se na rozdíl od svých kolegů neobjevují před televizními kamerami, objektivy fotoaparátů nebo v novinách a časopisech, je zapříčiněno tím, že je jejich manažeři nedokázali nikam protlačit,“ poukazuje Kadeřábek.

Popularita nezávisí jen na olympijské medaili, zjistily beachvolejbalistky

Číst článek

„V některých případech ani marketingové zastoupení nemají. Těžko asi bude třeba právě tichá Adéla Sýkorová obcházet televize, rádia a redakce novin, zda by s ní někdo neudělal rozhovor. Tady vidím také selhání práce třeba střeleckého svazu, který se o prodej úspěchu Adély Sýkorové málo snažil.“

Přitom třeba vodáci nebo moderní pětibojaři budou v budoucnu z úspěchů Hradilka respektive Svobody těžit. Tím, že jsou mediálně na očích, hlásí se v náborech do jejich sportů daleko více dětí, než bylo v minulých letech obvyklé a to je samozřejmě to nejcennější, co lze z úspěchu na olympiádě vydolovat.

Sluková s Kolocovou jsou příkladem

Někteří lidé si více pamatují beachvolejbalistky Slukovou s Kolocovou, než jména některých medailistů. „V jejich případě se skloubilo hned několik faktorů, které v součtu přinesly Markétě s Kristýnou obrovskou mediální pozornost.“

„Prvním je to, že v Londýně hrály opravdu výborně a dosáhly největšího úspěchu českého beachvolejbalu na olympijských hrách v historii. Za druhé beachvolejbal je divácky jedním z nejatraktivnějších sportů letních her. Za třetí ony sami jsou velice atraktivní dívky a za čtvrté umí se vyjadřovat do médií.“

„Vznikl tak koktejl, který je nesmírně zajímavý, jak pro marketingové společnosti, tak pro média, potažmo pro sportovní i širokou veřejnost,“ dodává Petr Kadeřábek.

Petr Kadeřábek, Jakub Marek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme