Nevěřím, že by někdo z World Tour měl v kole motorek, říká cyklista Vakoč ke kontrolám

Je tomu půl roku, co termín mechanický doping nabyl po různých poplašných zprávách skutečných obrysů. Na cyklokrosovém mistrovství světa neprošel kontrolou speciál belgické reprezentantky do 23 let Femke van den Driesscheové. Komisaři našli v jejím kole motorek. Aby se podobných zjištění vyvarovala proslulá Tour de France, bude tradiční závod kontrolován pomocí termokamer.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cyklisté během republikového šampionátu v Kyjově

Cyklisté během republikového šampionátu v Kyjově | Foto: Jan Brychta

Kdyby motorek v kole Femke van den Driesscheové dělal podezřelý zvuk, nemusel by francouzský ministr sportu Thierry Braillard společně s nejvyššími cyklistickými autoritami bránit prestiž Tour de France zavedením termokamer.

Ty dodá Francouzský ústav vědy a techniky. Skryté motorky v rámech kol by zmíněná zařízení měla odhalit podle tepelných stop. Petra Vakoče, jehož premiérová příprava na Starou dámu právě vrcholí, ale nechávají podobné technologické novinky spíše chladným.

Přehrát

00:00 / 00:00

Nedovedu si představit, že by někdo z World Tour měl v kole motorek, říká český cyklista Petr Vakoč

„Já tomu moc nevěřím. Nedovedu si představit, že by někdo z World Tour měl v kole motorek. Myslím, že je to tak vyrovnané a ti lidi se tak znají, že by to muselo být hned vidět. Nedovedu si představit, že by někdo sáhl po takovém způsobu. Myslím, že to není tak rozšířené, jako média říkají,“ myslí si Petr Vakoč.

Právě média, lépe řečeno reportér francouzské televize Thierry Vildary a Marco Bonarrigo z italského listu Corierre de la Serra, poukázala díky tajnému použití termokamer prý až na sedm cyklistů, kteří se měli vedle vlastního pohonu spoléhat i na ten mechanický.

Mezinárodní cyklistická unie se jejich metodě zprvu bránila, kontrolu pomocí tabletu a teslametru považovala za efektivnější. Provádět ji ale mohla jen před závodem anebo po něm. Na rozdíl od plošného užití termokamer se tak dostalo pouze na vybraná kola.

„Občas si vezmou rezervní kola ze střechy nebo kola obchází před startem. Nevím, jestli mi někdy rozšroubovali kolo, to vědí spíš mechanici. Závodník dojede závod a jde do autobusu a potom ani neví, co se s jeho kolem děje, “ vysvětluje český cyklista.

Na Tour de France, kde bude Petr Vakoč závodit poprvé v kariéře, ale kontrole podroben bude. A stejně tak dalších téměř dvě stě cyklistů, kteří se mihnou vedle termokamer umístěných u tratě slavného závodu.

Tomáš Kohout, Marek Augustin, Jakub Knoll Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme