Pravidla Tour jsou zákon i pro pořadatele

Trať letošní Tour de France měří 3642 kilometrů. To ale ujedou jen cyklisté. Většina aut, kterých je ale mnohem více, urazí klidně i 8000 kilometrů za tři týdny.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Auto ČRo na Tour si zatím policisté nepoznamenali

Auto ČRo na Tour si zatím policisté nepoznamenali | Foto: Tomáš Kohout | Zdroj: Český rozhlas

Čísla vypadají hrůzyplně, když si uvědomíme, co všechno se může na trati stát. Proto pořadatelé úzkostlivě dbají na bezpečnost a vyřazují ze závodu dokonce sami sebe.

Poslední papír, který novináři na Tour každý den dostanou, berou do ruky s hrůzou, ale většinou ho odkládají se smíchem. Je to seznam silničních hříšníků. Kdo se tam nenajde, baví se cizím neštěstím.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pravidla Tour jsou zákon i pro pořadatele

Zatím nejhůře dopadla ruská stáj Kaťuša ve třetí etapě. Dvě vážná napomenutí a jedno dočasné vyloučení ze závodu v jednom dni, to je asi rekord. Ale to vyloučení bylo za brutální přestupek. Jízdu proti směru závodu.

„Musel jsem zpátky jenom třicet metrů. Silnice byla úplně volná, vůbec to nebylo nebezpečné. Ale na Tour jsou velmi, velmi striktní. Takže to udělali. Ale nebyl to problém,“ říká tiskový mluvčí Kaťuši, Ital Andrea Agostini.

Obvykle se na trať vůbec nevydává, objíždí ji, jako většina z 2400 akreditovaných aut po dálnicích a míří ze startu rovnou do cíle. Ten den měl ale pomáhat týmu při etapě na kostkách.

„První a určitě poslední den. A hned vyloučení. Je to moje třetí Tour a poprvé moje auto bylo na den vyloučeno.“

„To máš kliku, Agostini,“ řekl jsem při vzpomínce, jak mi pořadatel serval z okna hned při třetí etapě první Tour akreditaci za parkování na trati a pozdní odjezd. Ale mohli jsme se smát. Na rozdíl od komisaře závodu, který už byl na cestě domů. Přestupek? Vysoká rychlost.

Tour je celá o rychlosti

„Potíž Tour de France je v tom, že je celá o rychlosti. Je pravda, že jel skoro 85, to není zrovna moc na 60-ce, protože to je na uzavřené části trati. To ještě zapadá do toho, jak normálně riskují cyklisté, ale i auta sportovních ředitelů i my. Riskujeme vlastněn každou sekundu,“ vysvětluje kolegův přestupek „ excès de vitesse“ jiný motorkář, Franck Augagner.

Paradoxní je, že právě komisaři závodu jsou vlastně sami ti, kteří trestají. Usměrňují dění v konvoji přímo na trati. Ale i je sledují četníci a policisté, prohřešky předá vedení a to trestá.

„Ano, vedení je striktní. Hlavně co se týká rychlosti, alkoholu. Dbá na obrázek Tour a na náš přístup po celé tři týdny,“ potvrzuje komisař závodu Franck Augagner, že pořadatelé Tour jsou schopni za nedodržování pravidel vyhodit i sami sebe

Tomáš Kohout, Petr Kadeřábek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme