Příznivci F1, přátelé i rodina se rozloučili s Julesem Bianchim, přišli i Vettel či Hamilton

Většina jezdců formule jedna se dnes dopoledne přišla naposledy rozloučit s Julesem Bianchim. 25letý francouzský pilot utrpěl při loňské Velké ceně Japonska zranění hlavy, kterému v sobotu podlehl. Po více než jednadvaceti letech tak zemřel některý z jezdců na následky zranění způsobených v závodě F1.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Přátelé a příbuzní se přišli naposledy rozloučit s tragicky zesnulým 25letým pilotem F1 Julesem Bianchim do katedrály v Nice

Přátelé a příbuzní se přišli naposledy rozloučit s tragicky zesnulým 25letým pilotem F1 Julesem Bianchim do katedrály v Nice | Zdroj: Reuters

Krátce po desáté hodině dopoledne se před kostelem v Nice rozezněly zvony a potlesk přihlížejících. Na pohřeb Julesa Bianchiho přijeli i jeho kolegové z formule jedna, Sebastian Vettel nebo Lewis Hamilton, i hvězdy minulosti jako Alain Prost.

„Tohle je zvláštní den. Opustil nás úžasný člověk jak v osobní rovině, tak na závodní dráze. Jeho jméno bude součástí historie tohoto sportu,“ připomínal další z pilotů Jean-Eric Vergne.

Přehrát

00:00 / 00:00

Do katedrály v Nice se přišli lidé naposledy rozloučit s tragicky zesnulým pilotem formule jedna Julesem Bianchim

Formule jedna přijala v posledních desetiletích řadu opatření. Každou sezónu se více a více dbá na zdraví jezdců, ať už jde o technologický vývoj přileb, nebo chráničů krku.

Přesto se nedá pouze preventivním opatřením přičítat, že více než dvě dekády žádný jezdec neutrpěl smrtelná zranění.

„Ono po celých 21 let od doby, kdy zemřel Ayrton Senna, tak vždycky bylo sem tam k smrti docela blízko. Vzpomeňme těžkou nehodu Miky Häkkinena, dvě těžké havárie Michaela Schumachera, musíme také zmínit Felipeho Masu, který ke smrti také neměl příliš daleko,“ připomíná televizní komentátor Tomáš Richter.

Dodává, že také Bianchiho nehoda měla dozvuky v pravidlech. Aby jezdci neignorovali varovné žluté vlajky, na což Bianchi doplatil, zavedla Mezinárodní automobilová federace takzvaný virtuální safety car.

„Neznamená to nic jiného než, že když je máváno žlutou vlajkou, jezdec v důsledku údajů na volantu musí zpomalit na maximální rychlost, která zajistí, že se už nic takového opakovat nebude,“ připomíná Tomáš Richter.

Martin Charvát Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme