První letošní závod F1 ovládl Räikkönen, Vettel skončil třetí

Úvodní závod formule 1 zvládl nejlépe Fin Kimi Räikkönen ze stáje Lotus, který si připsal své dvacáté vítězství v kariéře. Druhý skončil Španěl Fernando Alonso z Ferrari, třetí dojel do cíle šampion z posledních tří sezon Němec Sebastian Vettel z Red Bullu. Třiatřicetiletý Räikkönen tak napodobil svůj vstup do sezony 2007, ve které zvítězil jak v úvodním závodě, tak v závěrečném celkovém hodnocení.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

2013-03-17T092520Z_590361558_SR1E93H0Q634W_RTRMADP_2_MOTOR-RACING-PRIX.JPG | Zdroj: Reuters

Jezdci dnes byli nuceni dokončit nejprve závod kvalifikace, který byl přerušen kvůli silnému dešti během soboty. Závod o co nejlepší startovní pozici nakonec nejlépe vyšel stáji Red Bull. Sebastian Vettel zde zvítězil o 420 tisícin sekundy před svým stájovým kolegou Markem Weberem. Räikkönen kvalifikaci zakončil na sedmém místě, na vítěze ztratil 1,331 sekundy.

Finský jezdec před závodem nepatřil mezi největší favority, jeho následné prvenství je tak mírným překvapením.

„Na stupně vítězů vystoupali tři nejúspěšnější jezdci minulé sezony, ovšem ve zcela opačném pořadí. Jsou to tři mistři světa, tři favorité, ale je pravda, že se nepředpokládalo, že by první závod vyhrál Raikkonen. Překvapení to tedy rozhodně je,“ říká šéfredaktor časopisu Formule Petr Dufek.

Jedním z rozhodujících faktorů zřejmě byla Räikkönenova taktika. Fin během závodu měnil pouze dvakrát pneumatiky. K tomuto kroku se nikdo z jeho nejbližších soupeřů neodhodlal.

Bylo to od týmu Lotus jisté riziko, že Räikkönena přivolalo k výměně pneumatik pouze dvakrát, ale nakonec se ukázalo, že se to vyplatilo. Jelikož vyhrál s náskokem dvaadvaceti vteřin před třetím Vettelem, tak to znamená, že by jen stěží uhájil druhé místo, kdyby se rozhodl ke stejné taktice jako ostatní,“ říká Dufek

„Musíme ale brát v úvahu to, že to vyžaduje výjimečné jezdecké schopnosti, protože Räikkönen jel většinu závodu na více opotřebovaných pneumatikách než jeho soupeři.“

Vettel nenavázal na povedenou kvalifikaci

Vítěz celkového pořadí loňského ročníku Sebastian Vettel v hlavním závodě nedokázal navázat na skvělou jízdu v kvalifikaci, po které mu patřilo první místo. Pohoršil si také jeho kolega, domácí Mark Weber. Ten se propadl z druhé příčky na šestou.

„Red Bull tentokrát trochu zklamal,“ říká expert Petr Dufek na adresu ambiciózní jezdecké stáje.

Obsazení stupňů vítězů po úvodním závodě letošní sezony formule 1 | Foto: Reuters

Räikkönenovi mohl k vítězství přispět také atypický okruh v Melbourne, na kterém jezdec stáje Lotus prokázal své umění.

„Určitě je ten okruh specifický. Lotus by rozhodně nevolil tuto taktiku v příštím závodě, kdy se pojede na úplně jiné, širší a rychlejší trati. Tam budou podmínky zcela rozdílné,“ je přesvědčený Dufek.

Následujícím závodem formule 1 bude Velká cena Malajsie. Také tam se tedy dá na předních příčkách výsledkové listiny očekávat přítomnost stejných jezdců jako v Austrálii.

„Alonso, který dnes dojel na druhém místě, tak prohlásil, že sezona bude opět velmi vyrovnaná. Sám prý však nepředpokládá, že bude tolik vítězů jako bylo v minulém roce. S tím se dá souhlasit. Krystalizují se nám některé týmy, které budou alespoň v první polovině sezony hrát tu největší roli. Kromě Red Bullu to budou Ferrari, Mercedes a jak se ukazuje tak také Lotus,“ dodává Dufek.

Výsledky Velké ceny Austrálie - úvodní závod MS formule 1 v Melbourne:

1. Räikkönen (Fin./Lotus) 1:30:03,225, 2. Alonso (Šp./Ferrari) -12,451, 3. Vettel (Něm./Red Bull) -22,346, 4. Massa (Braz./Ferrari) -33,577, 5. Hamilton (Brit./Mercedes) -45,561, 6. Webber (Austr./Red Bull) -46,800, 7. Sutil (Něm./Force India) -1:05,068, 8. Di Resta (Brit./Force India) -1:08,449, 9. Button (Brit./McLaren) -1:21,630, 10. Grosjean (Fr./Lotus) -1:22,759.
Pořadí MS (po 1 z 19 závodů):
1. Räikkönen 25 b., 2. Alonso 18, 3. Vettel 15, 4. Massa 12, 5. Hamilton 10, 6. Webber 8, 7. Sutil 6, 8. Di Resta 4, 9. Button 2, 10. Grosjean 1.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 30, 2. Lotus 26, 3. Red Bull 23, 4. Mercedes 10, 5. Force India 10, 6. McLaren 2.

Tomáš Kohout, David Nyč - NEPOUŽÍVAT Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme