Reportáž: V rallye autě na ledě

Usednout do auta na sedadlo spolujezdce, když se řidič chystá jet po ledem pokryté silnici co možná nejrychleji, to není zrovna dobrý nápad. Přesto jsem sebral odvahu a přijal nabídku na svezení v rallye autě opatřeném penumatikami posetými stovkami kovových hrotů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Václav Pech jun. na Rallye Příbram

Václav Pech jun. na Rallye Příbram | Foto: VaclavPech.cz

Přicházím na zasněžené závodiště v pražské Chuchli, místo koní se však po ledové dráze prohání Mitsubishi Lancer Evo IX. pilotované Josefem Semerádem. První, koho potkávám, je jeho syn Martin, také rallye jezdec, který s nohou v sádře pozoruje otcovo umění.

"Je to auto, se kterým mám jet ve Švédsku, tak se o něj trochu bojím, protože znám tátu," směje se Martin, ale vzápětí svá slova usměrňuje: "Je to krásný, koukám se na to málokdy a když to vidím, tak jsem možná i rád. Ale radši bych byl v tom autě."

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Petra Kadeřábka z jízdy na ledě

Martinova slova mi moc na sebevědomí nepřidala. Navíc za chvíli už Josef zajíždí do depa a hlásí poškozený diferenciál a nutnou opravu. Využívám tedy dvacetiminutovou pauzu potřebnou k výměně a ptám se Josefa Semeráda, co mě na trati čeká.

"Užití si jízdy na hřebech. Je dobré, že je trať pod ledem, i když nám trochu měkne. Je to pozoruhodné, jak auto dokáže fungovat na ledové dráze. Nelze než se těšit, co to auto umí," láká mě starší z dvojice Semerádů.

"Je připravené nějaké křísení, až z toho auta polezu," ptám se. "Na jednom z aut máme na střeše takový ten futrál na lyže, nechci to jmenovat, kdyby se vám nedejbože nějak přitížilo. Můžeme převážet i v horizontální poloze," 'uklidňuje' mě Josef Semerád.

Ve svém autě raději ne!

Tak jedeme! Po pár desítkách metrů si kladu otázku, zda opravdu neopustím trať v horizontální poloze. Auto jede prakticky neustále bokem, tancuje po ledové cestě, smykům nezabrání ani 200 kovových hrotů na každé pneumatice. Když ale přežiju desetimetrový skok, začínám si jízdu užívat.

"Krásná jízda, děkuju za svezení," říkám Josefu Semerádovi, který mě přesvědčuje, že není zač. "Bylo to bez problémů. Je to o tom užít si radost z toho výkonu, z toho gripu, který hřeby mají. Rallye je prostě zábava," loučí se se mnou pilot.

Poté už Josef Semerád znovu vyráží na trať a mně se pomalu zklidňuje tepová frekvence. Jízda na ledě je báječný zážitek, ale se svým autem bez hřebů na pneumatikách to raději zkoušet nebudu.

Petr Kadeřábek, Jan Suchan Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme