Rozhlasový reportér se svezl ve vytrvalostním automobilovém závodě

Auta a ženy se nepůjčují, tvrdí staré přísloví. Tento mužský pohled na svět ale už pár let boří pražská parta závodníků, která pod názvem Radicalteam dopřává ryzím amatérům zážitky, ke kterým by se jinak nedostali. Ano, nejde v tomto směru o ženy, ale o účast ve vytrvalostním závodu série Le Mans. Na ten tak mohla dorazit se startem jara na autodrom v Brně i devítka naprostých závodnických začátečníků. Nechyběl mezi nimi ani reportér Českého rozhlasu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dvě stě koní na tunu váhy, s tímto vozem můžete vstoupit mezi opravdové závodníky

Dvě stě koní na tunu váhy, s tímto vozem můžete vstoupit mezi opravdové závodníky | Foto: Radicalteam - Vojtěch Bernátek

Už večer před osmihodinovým závodem s názvem Le Brno 2016 si povolal majitel týmu Martin Příhoda do paddocku všechny nováčky, kteří si chtěli splnit svůj klukovský sen.

Cena, kterou přinesete týmu za tento zážitek, je kolem 13 tisíc za hodinu jízdy a pražským nadšencům tak akorát pokryje náklady na provoz speciálně odlehčeného BMW s 200 koni pod kapotou.

Radek, který v závodě plnil důležitou roli kopilota u nováčků, v předvečer závodů ještě jednou procházel s každým to nejdůležitější z nejdůležitějšího.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportér ČRo Michal Jurman se zúčastnil závodu Le Brno 2016

Další den se vstávalo již v šest ráno, protože bylo nutné být do sedmi v boxech. Následovala závodnická rozprava s organizátory. I při ní bylo vidět, že i ti, které zde čekala závodní premiéra, rozhodně nejsou v motorsportu naprostými začátečníky.

„Jezdil jsem šest nebo sedm let v motokárovém mistrovství republiky, takže to pro mě není první zkušenost,“ řekl jeden z pilotů.

„Mám to naježděné na simulátoru,“ doplnil ho kolega. Další jezdec pak přiznal, že už má za sebou několik startů ve volných závodech.

První část závodu ovlivnila mokrá trať, takže nováčci rychle poznali záludnosti sotva tunové zadokolky bez ABS, která na rozdíl od známých sériově vyráběných aut neodpouští chyby. Piloti kokpit opouštěli shodně zpocení, shodně ale i se stejnými úsměvy na rtech.

„Ty pocity se nedají ani popsat,“ líčil nadšeně jeden ze závodníků.

Tomu všemu přihlížel v útrobách týmu i muž z nejpovolanějších, první český pilot ve F1 Tomáš Enge. „Není podstatné, v jakém autě člověk jede, ale aby z toho měl dobrý pocit, zlepšoval a aby si to hlavně užil,“ prohlásil muž, který se postavil na start třech závodů Grand Prix.

Vůz reportér Českého rozhlasu převzal již za suchých podmínek na 4. místě divize 3 a na stejné pozici ho po hodině jízdy zpocený a v sevření adrenalinu předal poslednímu ze začátečníků. Ten nakonec na stejné pozici vůz přivezl úspěšně až do cíle, takže devítka nadšenců mohla být se svými výkony spokojená.

Michal Jurman, Jakub Knoll Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme