Startuje seriál Kolo pro život, závody opravdu pro každého

Veškeré sportovní zpravodajství se v největších médiích většinou točí kolem profesionálních výsledků a zápasů, věnujme ale tentokrát několik řádků také amatérům. A možná i právě vám, pokud tedy jezdíte na horském kole a chcete se porovnat se stovkami dalších bikerů. Prvním závodem už tento víkend začíná seriál závodů Kolo pro život.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Horské kolo | Foto: Fotobanka Stock.xchng

Úvodním kláním jsou už tradiční Trans Brdy, které už podle názvu protáhnou závodníky po brdském masivu.

„Kolo pro život koncipujeme jako celorodinnou zábavu, vyplnění volného času v rámci víkendu. Vybíráme místa tak, aby i po skončení programu, bylo to místo natolik atraktivní, aby tam mohli zůstat do neděle a jet se třeba podívat na nějaký hrad nebo na hory,“ odhaluje za organizátory Tomáš Hykl.

Přehrát

00:00 / 00:00

Startuje seriál Kolo pro život, závody opravdu pro každého

Závodit navíc může podle Hykla opravdu každý, alespoň trochu zdatný biker. „Každý závod má cca padesátikilometrovou trať a tzv. fitness jízdu, která je řekněme 20-25 kilometrů. Fitness jízda je taková ochutnávka závodu pro ty závodníky, kteří si myslí, že třeba nemají tu výkonnost, aby objeli celých padesát kilometrů. Nebo prostě nechtějí závodit, chtějí jet jako celá rodina. Na pěti závodech máme ještě dlouhou trať, která je kolem 100 kilometrů.“

K tomu ještě soutěže pro ty úplně nejmenší na pět nebo jeden kilometr, které vedou po rovině. Zato dospělí se zřejmě pořádně zapotí.

„Snažíme se trasy vybírat tak, aby byly jezdivé. Tzn. aby byly průjezdné, aby se na nich dalo dobře předjíždět, aby byly bezpečné. Technicky nejsou náročné. Některé závody jsou fyzicky náročné a to je dané zejména převýšením,“ vysvětluje Tomáš Hykl.

Minulý rok čítalo Kolo pro život patnáct klání a zúčastnilo se ho celkem šestnáct tisíc jezdců, tedy v průměru více jak tisíc bikerů na závod. Ale i přesto, že trasy vedou převážně po lesních cestách, tak s předjížděním není problém.

„Máme poměrně sofistikovaný registrační systém, kde závodníci získávají body za každý závod. Ze třech nejlepších závodů se jim vypočte průměrný bodový koeficient. Podle tohoto koeficientu jsou seřazeni, nebo je sestavena startovní listina. Tzn. nemůže se stát, že závodník s horší výkonností by byl například před elitními závodníky,“ odhaluje jeden z pořadatelů Tomáš Hykl. Každý z šestnácti závodů startuje v sobotu okolo poledne.

Martin Charvát Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme