Tomáš Tomeček po havárii končí na rallye Dakar

Historie se na Rallye Dakar opakuje. Tomáš Tomeček se svou Tatrou opět nedojede do cíle. Loni v Jižní Americe těžce havaroval v deváté etapě v poušti Atacama, v roce 2006 zase ve druhé etapě ještě na evropském kontinentu. Tehdy   nestihl trajekt, který celý konvoj převážel do Afriky. Jeho poslední nehoda byla nepříjemná i proto, že se do ní připletl další kamion. Navigátor Vojtěch Morávek a mechanik Petr Vojkovský museli po karambolu do péče lékařů

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tým Tomáše Tomečka

Tým Tomáše Tomečka | Zdroj: ČTK

„Zase jsem najel rychle do jedné zatáčky, levé kolo se zřejmě zachytlo o nějaký kámen nebo o něco a chytlo to rejd a nakoplo mě to hned doleva. Neudržel jsem volant, který mi vyjel z ruky. Tím pádem, v té rychlosti, jsme se převrátili napříč cesty a leželi jsme tam.“  

Jenomže ono by to asi dobře dopadlo a vy byste mohli pokračovat dál, kdyby za vámi nejel další kamion, který vás doslova honil a nenarazil do vás…

„V podstatě to tak bylo. Došlo k nárazu na stranu Vojty Morávka, ten má pohmožděné rameno a Petr Lukavský, náš mechanik, který seděl uprostřed, má příznaky otřesu mozku.“  

Přehrát

00:00 / 00:00

Tomeček havaroval a možná se závoděním skončí

Kdo to nezažil, neumí si to představit, ale ten náraz někoho do vašeho auta musela být strašná rána.

„Já ani nevím, ani si to moc nepamatuji. Já jsem rád, že jsme s toho alespoň takhle vyvázli. Bohužel se to stalo. Zase jsem byl rychlý.“ 

Jakou rychlostí se jezdí takové rychlostní zkoušky, kolik jste měli na tachometru, když se to stalo?

„To já si vůbec neuvědomuji, jede se tak jak to jde. Nevím kolik jsem jel.“  

Jak to teď bude dál?

„To vůbec nedokážu okomentovat. Teď je to velmi vážná situace a je třeba se k tomu postavit čelem a řešit věci, tak jak jsou. Bohužel se to nedá vrátit zpět. Tak to prostě v životě chodí, když se dějí věci nepěkné, tak se o tom těžko mluví. Náš cíl nesplníme, že dojedeme do cíle s autem nerozbitým. Pojedeme zřejmě do Deltadoku dát zpátky auto a poletíme zpátky. V našem týmu je ještě další Tatra s Andrém De Azevedem, Mírou Martincem a Maykelem Vilartou, která pokračuje v závodě. Jsou tady i kluci mechaničtí, ti také pokračují dál, závod pro ně nekončí, tak jak pro naší posádku. Pánbůh zaplať za ty dary. Musíme věřit, že André zachrání čest našeho týmu.“  

Budete uvažovat o tom, že byste se závoděním přestal?

„To samozřejmě člověk nevylučuje. Protože těch věcí, co už jsem pokazil je hodně moc a otázka je, jestli se dá této činnosti říkat závodění. Je to o tom, že člověk spravuje auta, dává je do kupy a pak je zase rozbije. Já mám tu činnost rád, ale faktem je, že problémy musím hledat především u sebe.“

Jan Říha, Pavel Vácha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme