Úspěch Škodovek na Rally Monte Carlo

Úvodní rallyová soutěž sezóny přinesla velký úspěch Škodě Fabii. Na prvním závodě seriálu IRC Rallye Monte Carlo totiž tovární vozy obsadily druhé, třetí a páté místo, do desítky se vešli i oba jezdci privátních týmů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Fabia S 2000

Škoda Fabia S 2000 | Foto: Škoda motor sport

Přitom monacká rallye patří k nejtěžším, navíc závěrečná erzeta končí hodinu po půlnoci. V noci na dnešek tak Monte Carlo žilo nejen pověstnými hazardními hrami.

I když každý automobilový závod je svým způsobem také hazard nebo raději říkejme adrenalin. V případě Rallye Monte Carlo to ale platí dvojnásob, protože jezdci se vydali na trať už úterý odpoledne a cílovou pásku proťali až v sobotu nad ránem, když za sebou měli 1200 kilometrů, z toho třetinu soutěžních.

„Ta její celková délka a délka rychlostních zkoušek je výjimečná. Je to delší než to bylo loni a už loni to byl extrém. Řekl bych, že je i příznačné, že ta soutěž končí po půlnoci a pak ještě následuje technická přejímka. To bude je náročné pro všechny členy týmu," přibližuje šéf týmu Škoda motorsport Michal Havránek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Úspěch Škodovek na Rally Monte Carlo

Jedním dechem dodává, že tato únava je velmi příjemná. Dva jezdci na stupních vítězů překonali původní nesmělý plán o sto procent. Navíc do cíle se dostalo všech pět Fábií, a to vzhledem k tomu, že těžký závod nedokončila polovina startujících aut jen potvrzuje spolehlivost sportovního vozu naší automobilky.

„Tady ta soutěž je velice komplikovaná, takže spíš jde o to podat stálý výkon bez nějakých výkyvů. Nemusí být ten jezdec bezpodmínečně vždy nejrychlejší, ale jde o to nechybovat."

Volba pneumatik

A zvolit správné pneumatiky. Na Rallye Monte Carlo se jezdí po asfaltu, který je občas pokryt sněhem, ledem či je vozoka jen ta lehce namrzlá. Podle Jana Kopeckého, který nakonec dojel pátý, je výběr pneumatik velkou alchymií.

„Samozřejmě člověk potřebuje mít perfektní informace o trati, jak to tam vypadá. Tady v těch kopcích je to složité. Je složité určit teplotu. Pokud začne mrznout, tak už se musí rozhodnout. Zdravě zariskovat nebo vsadit na jistotu a jet," říká Kopecký.

Taktiku týmu ovlivnily i dva Kopeckého defekty, raději vsadil na jistotu i druhý muž celkového pořadí Fin Juho Hanninen.

„Nebudu moc riskovat, pojedu stejně jako na všech rychlostních zkouškách. A v této rally, která je strašně dlouhá, 450 kilometrů rychlostních zkoušek, se taktika vyplatila a skončili jsme druzí," pochvaloval si Hanninen.

Ford má zase vítězné auto

Hodně spokojen byl i třetí Francouz Vuilloz, bývalý mistr svěa ve sjezdech na horských kolech, který bydlí nedaleko a při čtvrtém startu poprvé dojel do cíle Rallye Monte Carlo a to díky Fabii.

Na vítězného Fina Hirvonena, vicemistra světa, který si do seriálu IRC odskočil premiérově předvést novinku Fordu Fiestu S2000, ale v Monaku škodovky neměly.

„Těch aspektů je tam více. Za prvé Ford je velký tým, který má obrovské zkušenosti. Postavili auto, které bude zase vyhrávat. Mikko Hirvonen je jeden z nejlepších jezdců světa. Neudělal žádnou chybu, dohromady se mu to tady sešlo a je  z toho první místo," konstatoval Michal Havránek.

Eva Kézrová, Petr Kadeřábek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme