'Ukážeme světu vyspělou technologii.' Japonci chystají pro olympiádu v roce 2020 ultratenké kondomy

Dva roky před olympijskými hrami jsou v Japonsku patrné horečné přípravy. Dokonce japonští výrobci prezervativů chtějí využít mimořádné příležitosti, která se jim tím naskýtá, píše agentura AFP. Již léta se statisíce prezervativů na olympijských hrách, zejména v olympijských vesničkách, rozdávají zdarma.

Tokio Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ultrajemné japonské prezervativy zaplaví olympijské hry v roce 2020. (Ilustrační snímek) | Foto: Fotobanka Pixabay | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Japonští výrobci jsou již připraveni překvapit s novinkou, která by si podle nich opravdu zasloužila medaili: ultratenkým prezervativem o tloušťce pouze 0,01 milimetru.

Kromě toho, že je tak tenký, je prezervativ vyroben z polyuretanu, látky, kterou snášejí osoby alergické na latex, z něhož se většinou prezervativy vyrábějí.

„Jen japonské firmy dnes vyrábějí prezervativy o tloušťce 0,01 až 0,02 milimetru,“ tvrdí Hiroši Jamašita ze Sagami Rubber Industries. „Na tokijské hry pohlížíme jako na velmi vzácnou příležitost ukázat světu vyspělou japonskou technologii,“ dodává.

Prezervativ byl v Japonsku dlouho nejrozšířenější metodou antikoncepce. Pilulky jsou v zemi k dispozici teprve od roku 1999.

Firma Sagami byla založena v roce 1934, když se její zakladatel Saku Macukawa rozhodl pomoci japonským ženám zabránit v nežádoucím početí v době, kdy zemi sužovala chudoba a nedostatek potravin.

Její produkce však na počátku tisíciletí začala klesat, zejména proto, že japonské obyvatelstvo stárne a roste počet nesezdaných osob.

Podle údajů národní federace podniků v tomto sektoru Condom Kogyokai však prodej výrobků firmy Sagami začal stoupat od roku 2013, kdy uvedla na trh svůj prezervativ o tloušťce 0,01 milimetru.

„Ve firmě jsme hodně diskutovali o tom, jestli po prezervativech o tloušťce 0,01 milimetru bude poptávka, neboť jsme již prodávali prezervativy o tloušťce 0,02 milimetru,“ vzpomíná Čiaki Jamaka, který přispěl k vývoji nové antikoncepce. „Ukázalo se však, že jsou u spotřebitelů velmi oblíbené,“ dodává.

„Prezervativy jsou účinným prostředkem, jak se bránit proti pohlavně přenosným chorobám, a čím jsou jemnější, tím spíše je muži používají,“ vysvětluje Tmonori Hajaši, který má na starosti marketing u firmy Okamoto Industries. Ta začala prodávat své první prezervativy o tloušťce 0,01 milimetru v roce 2015. „Doufáme, že naše výrobky budou při olympijských hrách velmi žádané,“ říká.

Prezervativy oblíbené u zahraničních turistů

V jihokorejském Pchjongčchangu rozdali organizátoři 110 tisíc prezervativů, což je na zimních olympijských hrách rekordní počet. A organizační výbor tokijských her v roce 2020 nemá v úmyslu porušit tradici.

„Prezervativy budeme kromě jiného zboží rozdávat v olympijské vesničce. Zatím nebylo rozhodnuto kolik a jaké značky,“ uvádí jeden z členů výboru, který si nepřeje sdělit své jméno.

Firma Sagami doufá, že využije olympijských her, a počítá s tím, že zvýší produkci díky novému závodu v Malajsii, aby uspokojila rostoucí poptávku.

Kodži Negiši nemá ve svém obchodě s prezervativy Condomania v živé tokijské čtvrti Haradžuku žádné pochybnosti o budoucím úspěchu japonských výrobků na sportovním klání, zejména u četných turistů, kteří jsou v zemi při této příležitosti očekáváni.

„Prezervativy, které jsou jemnější než ty, které jsou k dispozici mimo Japonsko, jsou velmi populární,“ zdůrazňuje a konstatuje, že k němu přichází kupovat japonské výrobky mnoho zahraničních návštěvníků.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme