Japonští muži jsou stydliví a neumí ženě polichotit. Dívka vyměnila přítele za herní aplikaci

Ajumi Saitóová se ve svých 22 letech rozešla s přítelem. Velmi brzy si za něj ale našla náhradu - stáhla si do mobilního telefonu romantickou herní aplikaci. Stala se tak jednou z miliónů Japonek, které intimitu v reálném životě vyměnily za fantazii, napsal zpravodajský server CNN.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Láska | Foto: Public Domain, meninojupiter

„Cítila jsem se osamělá," říká nyní 31letá Ajumi. „Japonští muži jsou stydliví a neumějí ženě polichotit. Ale holky chtějí slyšet: 'Miluju tě'," dodává.

Virtuální milenci, které našla v hrách, jako je třeba "Městská policie: Blízko u tebe", podle ní umí mnoho věcí, které její bývalý partner nedokázal.

„Když jsem byla na konci dne unavená a šla jsem do postele, tak jsem před spaním poslouchala všechna ta sladká a něžná slova, která mi můj virtuální milý říkal. Poskytovalo mi to nesmírnou úlevu," řekla CNN.

Ajumi přitom není žádnou výjimkou. V roce 2014 měl trh s romantickými hrami hodnotu asi 130 milionů dolarů (3,3 miliardy korun). Ve společnosti, kde 44,2 procenta svobodných žen ve věku 18 až 34 let stále nepřišlo o panenství, zjevně toto herní odvětví narazilo na zlatou žílu v podobě hluboké touhy po simulované intimitě.

Randící herní simulace se v Japonsku poprvé objevily v 80. letech minulého století. Tyto aplikace známé pod označením "bišudžó" se obvykle točily kolem mužského protagonisty, který svádí krásky ve stylu postav z komiksů manga anime.

V roce 1994 tým japonských programátorek tuto na muže orientovanou tradici prolomil a uvedl na trh první romantickou hru pro ženy nazvanou Angelique. Jedná se o příběh blond hrdinky, kandidátky na budoucí "královnu vesmíru", hledající si toho jediného pravého partnera.

Potenciál tohoto lukrativního sektoru vycítila japonská podnikatelka Nanako Higašiová a její manžel Juzi Cutani. Po přelomu tisíciletí založili firmu Voltage specializující se na romantické hry a herní aplikace pro ženy.

„Skoro všechny ženy trpí stresem a my jim chtěli něčím pomoci,“ říká Higašiová.

Pikachu si oddechl. Holandsko stáhlo žalobu na vývojáře hry Pokémon Go. Hráči kvůli aplikaci zaplavili oblíbené pláže

Číst článek

Ukázalo se to jako skvělá podnikatelská strategie a v současnosti je Voltage světovou jedničkou na trhu ženských romantických herních aplikací.

V nabídce mají 88 romantických titulů, které podle údajů firmy hraje na 50 milionů převážně ženských zákaznic po celém světě. Od června 2015 do června 2016 společnost vydělala 102 milionů dolarů a některé aplikace uvedla na trh ve Spojených státech a Evropě také v angličtině.

„Nezáleží na tom, jakému druhu mužů dáváte přednost,v těchto hrách najdete všechny typy. A samozřejmě budou všichni naprosto dokonalí," říká akademička Kukhee Choová, která na univerzitě v Tokiu vyučuje kulturní komparatistiku.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru