Kolik času strávíte na sociálních sítích? Facebook a Instagram vám to spočítá novou funkcí

Sociální sítě Facebook a Instagram ve středu představily nový nástroj, který má uživatelům umožnit mít kontrolu nad časem, který na jejich stránkách stráví. Firmy tak podle svého sdělení reagují na nedávné psychologické a lékařské výzkumy a chtějí podpořit odpovědné používání mobilních zařízení a aplikací.

New York Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook a Instagram umožní kontrolovat čas strávený na stránkách.

Facebook a Instagram umožní kontrolovat čas strávený na stránkách. | Foto: Rahul Chakraborty | Zdroj: Fotobanka Unsplash

Nové funkce se nacházejí v nastavení obou aplikací. Nový ovládací panel uživatelům zobrazí průměrný čas strávený v aplikaci na určitém zařízení. Bude také možné zobrazit celkový čas v rámci dne a nastavit si časový limit a upozornění na jeho překročení. Bude také možné ztlumit upozornění na nové zprávy a aktivitu přátel.

„Chceme, aby čas, který lidé stráví na facebooku a instagramu, byl promyšlený, pozitivní a inspirativní,“ uvedly firmy ve společném prohlášení. „Doufáme, že tyto nástroje poskytnou lidem více kontroly nad časem, který stráví na našich platformách, a také podpoří rozhovory mezi rodiči a dospívajícími o internetových návycích, které jsou vhodné.“ Nový nástroj nemá být jen o tom, kolik času lidé na Facebooku a Instagramu stráví, ale také jak ho stráví.

Facebook je největší sociální síť na světě, má 2,23 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. V poslední době se však firma dostala pod palbu kritiky kvůli nedostatečné ochraně soukromí a kontrole zveřejňovaného obsahu.

Minulý týden akcie firmy v reakci na výsledky hospodaření klesly za jeden den o 19 procent, a zažily tak nejhorší den od vstupu na burzu v roce 2012. Tržní hodnota firmy se snížila zhruba o 120 miliard dolarů (2,6 bilionu korun), a Facebook se tak stal prvním podnikem v historii amerického akciového trhu, jehož tržní hodnota se během jediného dne propadla o více než 100 miliard dolarů.

Facebook koupil firmu Instagram v roce 2012 za jednu miliardu dolarů. Z aplikace původně vytvořené pro sdílení fotografií se instagram rozrostl do služby, kterou lidé využívají pro sdílení krátkých videonahrávek a posílání vzkazů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme