Už může na koleje. Restaurátoři dokončili renovaci historického rychlovlaku Slovenská strela

Po dvou a půl letech končí renovace legendárního rychlovlaku Slovenská strela. Úspěšně už má za sebou i závěrečnou technicko-bezpečnostní zkoušku. Se zjištěním, že se parametry slavné motorové soupravy shodují s těmi z roku 1936, kdy ji kopřivnická Tatra vyrobila pro tehdejší Československé dráhy.

Kopřivnice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Renovovaný vlak Slovenská strela | Foto: Lenka Kratochvílová | Zdroj: Český rozhlas

„Drážní komisař konstatoval plnou technickou způsobilost vozidla a díky tomu může drážní úřad vystavit osvědčení, že Slovenská strela je plně způsobilá k provozu na kolejích,“ informoval mluvčí firmy Tatra truck Andrej Čírtek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Slovenská strela je po renovaci způsobilá provozu na kolejích

„Díky tomu je možný její přesun do nově vybudovaného pavilonu muzea v Kopřivnici. Předpokládáme, že k přesunu dojde v druhé polovině příštího týdne,“ doplnil.

Motorový vůz Slovenská strela byl vyrobený v Tatře v roce 1936 a naposledy jezdil v 50. letech.

Do roku 2018 stál v Kopřivnici venku před Technickým muzeem Tatra, kde léta chátral. Nyní bude umístěn nedaleko odtud ve speciálně postaveném depozitáři vedle nového Muzea nákladních automobilů Tatra. Tatra má v plánu vyjíždět se Strelou při zvláštních příležitostech na koleje.

Renovovaný vlak Slovenská strela | Foto: Lenka Kratochvílová | Zdroj: Český rozhlas

Renovace Slovenské strely stála včetně stavby nového depozitáře v Kopřivnici 118 milionů korun, z toho téměř 80 milionů tvoří dotace z Evropské unie.

Renovovaný vlak Slovenská strela | Foto: Lenka Kratochvílová | Zdroj: Český rozhlas

Lenka Kratochvílová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme