Apple a Goldman Sachs nabízí novou virtuální kreditní kartu. Číslo je v čipu iPhonu

Apple v úterý ve spolupráci s investiční bankou Goldman Sachs začal nabízet virtuální kreditní kartu určenou pro uživatele přístrojů iPhone. Informovala o tom agentura Reuters. Apple se majitele těchto smartphonů snaží k užívání karty přilákat vrácením dvou procent z ceny při nákupu prostřednictvím systému Apple Pay, nulovými poplatky a aplikací na správu financí. Apple se potýká s poklesem poptávky po iPhonech a hledá nové zdroje příjmů.

New York Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Apple v úterý ve spolupráci s investiční bankou Goldman Sachs začal nabízet virtuální kreditní kartu určenou pro uživatele přístrojů iPhone (ilustrační snímek) | Zdroj: Profimedia

Goldman Sachs bude prověřovat žádosti o karty a monitorovat transakce kvůli případným podvodům. K finančním operacím nebude mít Apple přístup. Firma zároveň uzavřela s investiční bankou dohodu, podle níž Goldman Sachs nebude tato data používat pro jiné účely, například pro svou reklamu a marketing.

Zisk Applu ve třetím čtvrtletí klesl o 13 procent. Podle vedení firmy ale překonal očekávání

Číst článek

Apple nabídne i možnost zažádat o fyzickou kartu z titanu, která však nenese viditelné číslo. To je uloženo v čipu iPhonu, který bude v případě potřeby generovat virtuální čísla pro nákupy na internetu a prostřednictvím telefonu.

Informace o nákupech se budou ukládat na uživatelově iPhonu. Produkt Applu a banky Goldman Sachs od ostatních kreditních karet odlišuje právě provázanost s telefonním přístrojem.

Zatím jen v USA

První uživatelé iPhonů, kteří už dříve projevili o kartu zájem, se budou moci k užívání nového produktu registrovat v úterý prostřednictvím aplikace Wallet. V následujících týdnech plánuje Apple registrace rozšířit.

Karta je zatím dostupná pouze ve Spojených státech, poznamenala agentura AP. V březnu, kdy Apple kartu představil, firma uvedla, že do konce roku bude produkt dostupný ve 40 zemích.

Hlavní značkou a hlavním zdrojem zisku Applu je iPhone, jeho prodej však začal klesat. Firma tedy hledá nové zdroje růstu, v březnu například vedle kreditní karty představila zpravodajskou a televizní službu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme