Kolik času stráví Češi nad e-maily? Podle průzkumu je to osm sekund u každé třetí zprávy

Nanejvýš osm sekund - tolik času věnujeme každému třetímu příchozímu e-mailu. Za tuto dobu totiž zvládneme zprávu přelétnout očima, zjistit o co jde a pokud nás obsah nezaujme, tak ji hned zavřeme. Nejčastěji emaily čteme v mobilních telefonech, kde jsme schopni obsahu elektronické zprávy věnovat o trochu víc času než na monitoru počítače. Vychází to z průzkumu poradenské společnosti Acomware.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

ilustrační foto | Foto: Eva Mošpanová

Proto firmy, které posílají reklamní sdělení do mailů, ví, že musí zaujmout v co nejkratším čase, aby příjemci zprávu nezavřeli nebo rovnou nesmazali.

Podvodníci posílají e-maily s logem České pošty. Počítač kvůli nim může napadnout škodlivý software

Číst článek

Na mobilních telefonech věnujeme emailům delší čas, rychlý konec tam potká jen zhruba každou čtvrtou zprávu, zatímco na počítačích je to téměř každá druhá. Možná i proto, že na velké obrazovce často vidíme náhled celého obsahu emailové zprávy.

Online nákup

Na mobilech se přitom daří podle Acomware i nakupování. Stále sice vedou objednávky z počítačů, ty mobilní však rostou výrazně rychleji. Naopak analýza americké banky JP Morgan ukázala, že Češi dokončí přes mobilní telefony už 54 procent objednávek, což je nejvíc v Evropě.

V Rakousku je to podle dat necelá desetina, v Polsku tvoří nákupy z mobilu 11 procent objednávek.

Přes telefony si lidé objednávají hlavně věci, které používají denně a nemají tak potřebu si je důkladněji prohlížet. Z počítačů vedou objednávky větších a dražších věcí, například televizí.

Seznam.cz vede

„Češi jsou specifičtí také v oblasti e-mailových účtů. Víc než třetina lidí používá účet na stránce Seznam.cz,“ říká Petr Cikán, vedoucí oddělení e-mail marketingu a technologií společnosti Acomware.

Analytik z Bellingcatu o útocích na účty novinářů: Máme důkazy o zapojení ruské tajné služby GRU

Číst článek

V tomto ohledu jde čistě o české specifikum, protože v globálním srovnání dominují zahraniční hráči jako Gmail či Apple iPhone. Například na Slovensku používá Gmail téměř každý druhý uživatel. V Česku aktuálně využívá Gmail zhruba pětina uživatelů.

Spamy a malwary

Co se spamů a obecně nevyžádané pošty týče, ty podle bezpečnostních analytiků Masarykovy univerzity tvořily v roce 2017 přes 56 procent veškerých e-mailů. Kromě nevyžádaných zpráv - třeba nejrůznějších reklam od obchodníků - přibývá ovšem i nebezpečného malwaru.

Spamy do e-mailových schránek tuzemských uživatelů nejčastěji míří ze Spojených států. Velkým zdrojem je ale i Čína - právě odsud proudí množství reklam na čínské zboží.

Ruský spam je většinou psaný azbukou a zaměřený vyloženě na Rusy, kterým nabízí školení nebo nejrůznější služby. Indický se zase soustředí na IT služby, opravy počítačů nebo tvorbu stránek.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme