Zaměstnanec Facebooku povolil reklamu pro bílé nacionalisty, firma se po kritice omluvila

Investigativnímu serveru The Intercept se podařilo na sociální sítí Facebook zacílit reklamu na 168 tisíc uživatelů se zájmem „bílou genocidu“. Tato konspirační teorie tvrdí, že migrace, nízká porodnost nebo potraty jsou centrálně řízeny s účelem vyhladit bílou rasu. Facebook poté tuto kategorii cílení reklamy smazal a omluvil se, informoval server BBC News.

Tento článek je více než rok starý.

Menlo Park (Kalifornie) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sociální síť Facebook

Dodnes není jasné, jak přesně firma zařazuje uživatele. Nedá se proto říct, že všech 168 tisíc lidí, kteří reklamu viděli, dané konspirační teorii věří. | Zdroj: Fotobanka Pixabay | CC0 1.0,©

Stalo se tak jen několik dnů po střelbě v pittsburské synagoze, během níž zemřelo 11 lidí. V tomto případě vyšetřovatelé pracují s verzí, že útočníka motivovala právě konspirační teorie o genocidě bílé rasy a „vnějších silách“, kterou vyznávají rasisté, neonacisté a další lidé věřící v nadřazenosti bílé rasy.

‚Podpora nenávisti, násilí a netolerance.‘ Sociální síť Gab byla po útoku v Pittsburghu vypnuta

Číst článek

Facebook kvůli tomu kritizoval britský poslanec Damian Collins, předseda parlamentního výboru pro digitální technologie, kulturu, média a sport.

Schválení reklamy označil za „otřesné a nezodpovědné“. Situace podle něj dokazuje, jak snadné je pro extremistické skupiny šíření nenávistných zpráv. „Facebook opět jednal až poté, co ho na to někdo upozornil,“ řekl Collins BBC.

Podle serveru The Intercept byla kampaň povolena ručně zaměstnancem oddělení reklamy. Facebook vše smazal a omluvil se.

Dodnes není jasné, jak přesně firma zařazuje uživatele. Nedá se proto říct, že všech 168 tisíc lidí, kteří reklamu viděli, dané konspirační teorii věří.

Už před více než rokem se přitom společnost musela omluvit kvůli podobnému případu. Americká organizace ProPublica upozornila na to, že je možné koupit reklamy se záměrem dosažení uživatelů, kteří podle svých vlastních slov „nesnášeli Židy“.

Facebook v reakci na tato zjištění uvedl, že zapojí více lidí do procesu schvalování inzerce, aby se něco podobného už neopakovalo, píše BBC.

Pochybil i Twitter

Jak server poznamenává, omlouvat se v pátek musela také společnost Twitter. Poté, co někdo na zeď brooklynské synagogy napsal „zabijte všechny Židy“, začali o tom lidé ve velkém tweetovat.

A fráze se díky tomu na sociální síti dostala mezi „trendující“ témata v oblasti New Yorku. Společnost chybu opravila po zhruba 10 minutách a omluvila se.

lac Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme