Zarezervuje restauraci nebo objedná ke kadeřnici. Nový Google Assistant umí sám telefonovat

Jak v praxi vypadá umělá inteligence v mobilu? Třeba tak, že telefonu jen řeknete a on sám zavolá do restaurace a vyřídí rezervaci za vás. Přesně to prý svede nová verze asistenta od firmy Google.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sundar Pichai, CEO společnosti Google

Ilustrační foto | Zdroj: Reuters

Hlasové asistentky a asistenty má kromě Googlu i celá řada dalších výrobců, například Apple, Samsung nebo třeba Amazon. Asistenti už delší dobu umí reagovat na mluvené povely - najít něco za internetu, přidat upomínku do kalendáře nebo přečíst zprávy. Google teď ale posunul laťku o něco výš.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ukázka reálného telefonátu do kadeřnictví, ve kterém asistentka dokáže během minuty dohodnout termín pro svou paní

Nová verze Google Asistent se dočkala šesti různých hlasů, které vznikly na základě strojového učení a znějí poměrně lidsky. Při bližším soustředění sice odhalíte, že nemluví člověk, ale třeba při telefonátu vám leckterý detail může uniknout. A právě to má být jedna z největších předností nového asistenta. Umí totiž sám telefonovat.

Ukázky telefonátů představil veřejnosti šéf Googlu Sundar Pichai. Podle něj stačí asistentovi třeba říct to, že chcete objednat u svého oblíbeného kadeřníka a zadat mu čas. Umělá inteligence pak všechno vyřeší za vás.

Šéf Googlu tvrdí, že za novou technologií stojí mnoho let laboratorního výzkumu syntézy hlasu a strojového učení. Pichai rovněž prozradil, že nová funkce usnadní komunikaci s menšími podniky, které často nenabízejí rezervace online. Nová verze asistenta by podle Googlu měla být letos vůbec poprvé oficiálně k dispozici i v Česku.

Matěj Štýs Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme