Hyperloop je omyl, mezi Prahou a Brnem by mohlo jezdit metro, tvrdí dopravní expert

Pokud nechceme, aby za pár let všichni obyvatelé České republiky žili jen v největších městech, musíme pro to něco udělat. V rozhovoru s Lucií Výbornou to zdůrazňuje dopravní expert Jiří Pohl. „Musíme rychle a efektivně spojit jednotlivá města tak, aby se každé z nich mohlo rovnoměrně podílet na vytváření hodnot,” je přesvědčen.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | Foto: CC BY-NC-SA 2.0, Hyperloop Transportation Technologies

Hranice mezi štěstím a bídou je velmi tenká - a jak Jiří Pohl zdůrazňuje, fungující doprava s tím souvisí víc, než se na první pohled může zdát.

„Efektivní doprava je jednou z ochran proti chudobě, aby nevznikaly chudé regiony. Lidé se musí dostat do práce do města, jednotlivá města zároveň musí být funkčně propojena mezi sebou,” říká Radiožurnálu. 

Kvalitně strukturovaná doprava tak může zvrátit trend posledních let, kdy se lidé ve velkém stěhují do velkých měst a menší regiony zůstávají opuštěné a chudnou. „Doprava by měla pomoci státu rovnoměrně osídlit území a blahobyt z velkoměst dostat do odlehlých oblastí,” potvrzuje dopravní expert. 

Zbraň v informační válce 

V dohledném časovém horizontu se prý proto můžeme dočkat nových vlakových tratí.

„Vezměte si trať Praha-Brno, kde počet cestujících roste o šestadvacet procent ročně a dnes je třeba, aby vlaky jezdily každých patnáct minut. To si skutečně říká o stavbu nové trati mezi Prahou a Brnem. A proč v takové chvíli nepostavit jednoduché dvojkolejné 'metro' s rychlostí 250 kilometrů za hodinu?” 

Přes 300 kilometrů v hodině. Hyperloop One provedla druhý úspěšný test vysokorychlostního vlaku

Číst článek

V této souvislosti připomíná nedávné úvahy o tom, že by Prahu, Brno a Vídeň mohl spojit hypermoderní hyperloop.

Ovšem pro všechny nadšence do rychlodopravy má Pohl špatnou zprávu. „Hyperloop je zbraň v informační válce. Jde o nerealistický projekt s řadou fyzikálních omylů. Je potřeba jít reálnou cestou,” zdůrazňuje. 

A čas prý už tlačí. „Už kolem roku 2030 potřebujeme mít vyřešené i energetické problémy. Musíme to zvládnout,” uzavírá. 

Alžběta Švarcová, Lucie Výborná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme