Oblečení, jídlo a teď auta? Skoro třetina Čechů si dovede představit, že si koupí nový vůz přes internet

Češi mají stále menší potřebu vyrazit kvůli nákupu auta do klasické prodejny. Už téměř třetina zákazníků si dokáže představit nákup vozu přes internet, uvádí nový průzkum poradenské společnosti EY. Možná budeme za pár let nakupovat auta přes internet podobně jako knihy nebo hračky:

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nákupy na internetu (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Ještě před dvěma lety si nákup auta přes internet podle průzkumu EY dokázal představit zhruba každý šestý řidič, letos už každý třetí. Co zákazníky na on-line nákupu automobilů láká?

„Lidé si zvykli nakupovat elektroniku, knížky nebo i jídlo on-line. Proč ne tedy auto? A je spousta možností, jak se o tom autě dozvědět mnoho dopředu. Přestože udělám spoustu kroků on-line, ve většině případů budu chtít to auto vidět. To se nemění,“ vysvětluje pro Radiožurnál Petr Knap, partner společnosti EY zodpovědný za automobilový průmysl.

Objednání auta s dovezením

Dlouhodobě ale klesá průměrný počet návštěv v autosalonech před tím, než si zákazník vůz koupí. Některým lidem by také podle průzkumu vyhovovalo, kdyby jim nově zakoupené auto přivezl z obchodu řidič.

Přání zákazníků jsou ale napřed ve srovnání s tím, co zatím český automobilový trh skutečně nabízí. Přesto například obchod Alza.cz už rok zkouší on-line prodej elektromobilů.

Konec alkoholu za volantem? Čínská firma představila auto, se kterým opilý řidič neodjede

Číst článek

„Zákazník si vybere na našich stránkách konkrétní model. Prohlédne si popis, klikne, zaplatí a vůz si na Alze osobně vyzvedne. Nebo mu ho po dohodě navezeme s tím, že zařídíme všechny potřebné náležitosti, aby mohl rovnou jezdit. Čistě elektrických aut jsme prodali několik,“ popisuje za firmu Jan Moudřík.

Jde tak spíše o okrajovou záležitost a například konkurenční e-shop Mall.cz s on-line prodejem aut zatím nepočítá. Společnost Škoda Auto už ale v Česku prodeje přes internet zahájila, i když přesněji jde o několikaleté pronájmy.

Automobilka totiž nabízí objednání a doručení auta ve formě operativního leasingu. „Výběr a objednání vozů, uzavření smlouvy i platba on-line jsou rychlé. Nové vozy jsou připraveny k předání u autorizovaných prodejců v dodací lhůtě již od čtrnácti dní,“ říká mluvčí firmy Vítězslav Pelc.

Mladoboleslavská Škodovka sleduje poptávku a podle ní bude případně rozšiřovat možnosti internetových prodejů. I konkurenční značka Hyundai možnosti prodejů on-line monitoruje, ale zatím dává přednost osobním prodejům.

Ondřej Luštinec Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme