Firma Olympus přestane po 84 letech vyrábět fotoaparáty. Finančně už se jí to nevyplatí

Japonská společnost Olympus se rozhodla prodat výrobu fotoaparátů. Jeden z největších výrobců na světě tak po 84 letech opustí tuto část svého podnikání. Firma sdělila, že se dohodla na prodeji divize zobrazovací techniky soukromé investiční společnosti Japan Industrial Partners. Cenu neuvedla.

Tokio Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fotoaparát Olympus | Foto: SplitShire | Zdroj: Pixabay | CC0 Public domain (5008269),©

Olympus oznámil, že navzdory všem snahám se mu nedaří už delší dobu udržet výrobu fotoaparátů v zisku. Ve ztrátě je firma poslední tři roky. Podmínky na trhu jsou mimořádně tvrdé, jedním z důvodů je příchod chytrých telefonů, kvůli čemuž se výrazně zmenšil trh se samostatnými fotoaparáty, uvedl zpravodajský server BBC.

Japonský podnik vyrobil svůj první fotoaparát v roce 1936, po letech výroby mikroskopů. Fotoaparát Semi-Olympus I se skládal jako akordeon a v Japonsku stál více, než byla měsíční mzda. V dalších desetiletích firma pokračovala v rozvoji výroby fotoaparátů a podle podílu na trhu se stala největším výrobcem.

Revoluční Olympus

Vrcholným obdobím byla 70. léta. Podle Nigela Athertona, šéfredaktora časopisu Amateur Photographer, byly tehdejší fotoaparáty Olympus revoluční – byly malé, velmi lehké, hezkého tvaru a s kvalitními objektivy. Firmě se i včas podařilo zachytit příchod digitálních fotoaparátů.

Vytvořil unikátní snímky soch na střechách. ‚Je to takový milostný dopis Praze,‘ říká umělec

Číst článek

Atherton však upozornil, že se firma u digitálních fotoaparátů zaměřila na bezzrcadlové digitální fotoaparáty ve střední části trhu, tedy fotoaparáty pro lidi, kteří nebyli profesionálními fotografy, nechtěli digitální zrcadlovky, ale chtěli něco lepšího než obyčejné kompaktní fotoaparáty.

Tento trh však zničil nástup chytrých telefonů a prakticky už neexistuje. Atherton odhaduje, že trh se samostatnými fotoaparáty mezi lety 2010 a 2018 klesl o 84 procent.

Jedna chyba za druhou

V posledních letech ale firma podle Athertona dělala jednu chybu za druhou, až se dostala do slepé uličky. V roce 2011 pak čelila rozsáhlému finančnímu skandálu, který se týkal vedoucích pracovníků.

Olympus se předběžně dohodl na prodeji s Japan Industrial Partners, aby se jeho značky, jako jsou například čočky Zuiko, mohly používat v dalších produktech. Konečná dohoda má být do konce září a prodej by měl být dokončen ještě v letošním roce. Společnost JIP v roce 2012 koupila telekomunikační aktivity Olympusu a v roce 2014 od společnosti Sony i výrobu počítačů Vaio.

„Myslíme si, že je to správný krok k zachování dědictví této značky,“ uvedl Olympus v prohlášení.

Ve svých dalších aktivitách bude firma pokračovat. Olympus stále vyrábí mikroskopy a svoji optickou technologii využil k výrobě vědeckého a zdravotnického vybavení, jako jsou například endoskopy.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme