Tichý zabiják na silnicích. Z elektrických motorek a tříkolek se stává největší nebezpečí čínských silnic

Podle Světové zdravotnické organizace zemře každý rok na čínských silnicích kolem 260 tisíc lidí. Na vině je hlavně lhostejnost čínských řidičů i chodců k dopravním předpisům. V ulicích měst jsou aktuálně největším nebezpečím motocykly na elektrický pohon. Jsou velmi levné, nenáročné na údržbu a právě jejich bezhlučný provoz z nich dělá doslova zabijáky.

Tento článek je více než rok starý.

Peking Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Čínští kurýři na křižovatce

Čínští kurýři na křižovatce | Foto: Thomas Peter | Zdroj: Reuters

„Jezdí hrozně - nemají světla, nejsou vidět, měli by jezdit jen po chodnících," rozčiluje se po setmění jeden z pekingských řidičů elektrické tříkolky. Mluví o cyklistech a on sám přitom nesvítí, jezdí v protisměru a chodce absolutně nerespektuje.

Tesla v říjnu představí tahač na elektrický pohon. Rozvoj elektrokamionů zatím brzdí kapacita baterií

Číst článek

Právě elektrické tříkolky a motocykly jsou v ulicích čínských měst doslova zbraní. Pohybují se potichu a na ty nejslabší nemusejí mít jejich řidiči žádné řidičské oprávnění. Prudce přibývá případů, kdy přecházející lidé přijíždějící stroj prostě neslyší a vzápětí umírají pod jeho koly.

„Podívejte se na toho motorkáře - jak může bezpečně řídit s takovou bednou? Takový náklad vůbec nesmí převážet!" žasne dopravní policista v jihočínském Kchun -mingu. Motorkář právě na červenou přejel rušnou křižovatku - přejel ji po přechodu pro chodce a ještě k tomu s obrovskou bednou mezi nohama, přes kterou nemůže vidět, co se děje před ním.

„Vidíte, a přitom testy tady v autoškole jsou těžké. Já sama jsem napoprvé nesupěla, musela jsem je opakovat," vysvětluje pro Radiožurnál paní Čchen v jedné pekingské autoškole.

Řidičský průkaz stojí v přepočtu skoro dvacet tisíc korun, ale vysoká cena neznamená, že by řidiči aut byli ohleduplnější, nebo zodpovědnější. Jejich největším nešvarem je pro změnu předjíždění zprava a parkování kdekoli, kde je jen trochu místa.

David Jakš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme