Firmy pozastavují reklamu na twitteru. Bojí se, že na něm dá Musk prostor rasismu a dezinformacím

Převzetí Twitteru Elonem Muskem začíná znervózňovat společnosti po celém světě, které platformě platí za reklamu. Některé značky už v tichosti sociální síť opustily. Další chtějí znát urychleně odpovědi na to, co se chystá. Není to ani týden, co se nejbohatší muž světa postavil do čela Twitteru a okamžitě začal podnikat změny.

Tento článek je více než rok starý.

San Francisco (Aktualizováno: 15:53 4. 11. 2022) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Musk převzal kontrolu nad společností Twitter a propustil vedoucí pracovníky (ilustrační foto)

Musk převzal kontrolu nad společností Twitter a propustil vedoucí pracovníky (ilustrační foto) | Foto: Dado Ruvic | Zdroj: Reuters

Inzerenti mají obavy z toho, kam se bude Twitter dále ubírat. Elon Musk totiž v minulosti opakovaně zdůrazňoval, že má být sociální síť platformou svobody slova, kde může každý vyjádřit svůj názor.

Musk plánuje propustit polovinu zaměstnanců společnosti Twitter. O práci má přijít 3700 lidí

Číst článek

Nedávno dal na twitter třeba anketu, kde se ptal, zda by inzerenti měli raději chtít umisťovat reklamu v prostorách, které podporují svobodné vyjadřování, nebo na místech v zajetí politické korektnosti.

Nikdo přitom neví, jak si Musk svobodu slova představuje, a společnosti tak mají strach, že se na síti můžou začít objevovat třeba rasistické výroky, dezinformace nebo výzvy k násilí.

Musk navíc těmto obavám nepomohl, když o víkendu sdílel dezinformace o útoku na manžela Nancy Pelosiové, předsedkyně americké Sněmovny reprezentantů, s tím, že muž, který ho napadl, měl údajně být prostitutem, kterého si Pelosi pozval domů. To bylo ale vyvráceno a Musk vzápětí sdílený příspěvek smazal.

Pozastavení reklamy

Svoji reklamu na twitteru podle deníku Financial Times měla pozastavit například firma L’Oréal, která informaci ale později popřela. Stejný krok podnikla i největší americká automobilka, General Motors, píše deník.

Analytik Šlerka: V Twitteru jsou teď ‚Hunger Games‘, Musk začal vládnout tvrdě

Číst článek

Deník také upozorňuje, že reklamní agentury zastupující další velké společnosti svým klientům radí, aby pozastavily přísun peněz na twitter a vyčkaly, co se bude dít, a to aspoň do amerických kongresových voleb. V souvislosti s nimi se totiž může objevit i velké množství nevhodného obsahu.

Twitter tyto zprávy zatím odmítá komentovat. Očekává se, že Musk bude s hlavními inzerenty osobně jednat a zodpovídat jejich dotazy.

Twitter je na reklamě do velké míry závislý, neboť z ní vychází 90 procent jeho příjmů. Musk se nyní snaží pole výdělků ze sociální sítě rozšířit, a to například zpoplatněním ověřených účtů, které mají stát měsíčně osm dolarů, v přepočtu necelých 200 korun.

Zároveň chce propustit velké množství pracovníků. Podle agentury Bloomberg se má jednat o 50 procent pracovníků, tedy zhruba 3500 lidí.

Pavlína Nečásková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme