Twitter musí v USA zaplatit pokutu 3,5 miliardy korun. Poskytoval inzerentům osobní údaje uživatelů

Sociální síť Twitter musí zaplatit ve Spojených státech pokutu 150 milionů USD (3,5 miliardy korun) kvůli obvinění z nezákonného využívání údajů o spotřebitelích k prodeji cílené reklamy. Informoval o tom zpravodajský server BBC.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sociální síť Twitter (ilustrační foto)

Twitter použil osobní údaje k cílení reklamy na uživatele (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Federální obchodní komise (FTC) a ministerstvo spravedlnosti uvedly, že Twitter porušil dohodu, kterou uzavřel s regulátory. Twitter se zavázal, že nebude inzerentům poskytovat osobní údaje, jako jsou telefonní čísla a e-mailové adresy.

Twitter získává většinu svých tržeb z reklamy na své platformě, která umožňuje uživatelům zveřejňovat zprávy, neboli tweety, o délce 280 znaků.

Prodej Twitteru se zadrhl. Buď chce Musk snížit cenu, nebo vycouvat, odhaduje novinář Koubský

Číst článek

Podle stížnosti, kterou podalo ministerstvo spravedlnosti jménem FTC, začal Twitter v roce 2013 požadovat po uživatelích, aby mu poskytli telefonní číslo nebo adresu, aby lépe zabezpečil jejich účty. Internetové firmy používají e-maily nebo telefony pro zapomenutá hesla nebo odblokování zablokovaných profilů.

Twitter ale nakonec tyto údaje použil k cílení reklamy na uživatele. Kontaktní údaje shromážděné pro jiné účely tak byly zneužity a podpořily hlavní zdroj tržeb firmy.

Od května 2013 do září 2019 sdílelo se společností Twitter svá telefonní čísla nebo e-mailové adresy více než 140 milionů uživatelů.

Kromě pokuty musí nyní Twitter také nechat provést audit ochrany údajů odborníky jmenovanými FTC a nabídnout bezpečný přihlašovací proces, který funguje i bez telefonního čísla.

Pokuta pro Twitter je však výrazně nižší než pro Facebook v roce 2019, který americké úřady rovněž obvinily z porušení předchozích závazků v oblasti ochrany osobních údajů. Facebook zaplatil pět miliard USD a souhlasil s přísnějším dohledem nad ochranou údajů, upozornila agentura DPA.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme