Twitter chce zakázat politickou reklamu. Podle prezidenta Trumpa je to ‚velmi hloupé rozhodnutí‘

Twitter chce zakázat veškerou politickou reklamu. Oznámil to zakladatel této sociální sítě Jack Dorsey. Chce tak mimo jiné bojovat proti šíření cílených zavádějících zpráv.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Šéf Twitteru Jack Dorsey | Foto: Anushree Fadnavis | Zdroj: Reuters

Politická reklama na sociálních sítích je v současnosti citlivé téma hlavně kvůli blížícím se prezidentským volbám ve Spojených státech. Ty se konají už příští rok. 

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celou reportáž.

Právě reklama na sociálních sítích se přitom podle zakladatele Twitteru dá využít k ovlivnění hlasování, což může mít zásadní dopad na životy milionů lidí. 

„Politická reklama na sociálních sítích je velmi mocný nástroj,“ souhlasí český internetový publicista Daniel Dočekal. „Správně koupená a zacílená reklama dokáže ovlivnit masy.“ 

Toho, že by Twitter v důsledku nového pravidla ztratil uživatele, se Dočekal nebojí. „Je to ale velmi zajímavý experiment a bude velmi zajímavé sledovat, jak to dopadne.“

Dorseyho rozhodnutí ovšem nevzbudilo jen pozitivní reakce. Podle jednoho z nejsledovanějších uživatelů sítě – amerického prezidenta Donalda Trumpa – je to „velmi hloupé rozhodnutí“.

Twitter přitom není jedinou sítí, která má v poslední době s reklamou problémy. Podobně je na tom podle agentury Reuters i konkurenční Facebook. Ten prý také čelí rostoucímu tlaku, aby přestal prodávat reklamu šířící nepřesné, zavádějící nebo dokonce lživé informace. 

Facebook se před třemi lety ocitl v centru kauzy týkající se ruského ovlivňování tehdejších prezidentských voleb ve Spojených státech. Slíbil proto, že v boji proti šíření dezinformací na své platformě přitvrdí.

Že by se Facebook rozhodl k podobnému kroku, ale není pravděpodobné. Alespoň to říká publicista Dočekal. „Facebook s tím zápasí jiným způsobem, neřeší to a nechává působit i lživé a klamající reklamy, aniž by se do toho chtěl vkládat.“

Už rok také funguje takzvaný dobrovolný antidezinformační kodex. Firmy jako Facebook, Google nebo Twitter se v něm zavázaly odhalovat a likvidovat falešné účty a také zajistit na svých platformách transparentnost politických kampaní.

Alžběta Švarcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme