Třetí incident během dvou měsíců. Weby aerolinek či bank postihl další výpadek

Řadu internetových stránek po celém světě ve čtvrtek postihl výpadek. Problém, který vznikl u cloudové společnosti Akamai Technologies, se však podařilo brzy vyřešit. Informovala o tom agentura Reuters. Výpadek se podle ní týkal například webů leteckých společností, bank a technologických firem, včetně aerolinek Delta Air Lines či vydavatele kreditních karet American Express.

New York Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobilní telefon, notebook, počítač (ilustrační foto)

Problémy zasáhly například Amazon či streamovací službu HBO Max. Ilustrační foto | Foto: Free-Photos/CC0 Creative Commons | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Reuters upozornil, že jde už o třetí takový incident za poslední dva měsíce. V červnu zasáhly výpadky sociální média či vládní a zpravodajské weby.

Některé zprávy v této souvislosti poukázaly na problém u americké společnosti Fastly, která je poskytovatelem cloudových služeb.

Server Independent informoval, že čtvrteční výpadek zasáhl také například internetové obchody, včetně společnosti Amazon, či streamovací služby, jako je HBO Max.

Společnost Akamai nejprve oznámila, že se potýká s výpadkem služeb. Později uvedla, že provedla opatření k nápravě a že služby se obnovují. Výpadek trval zhruba hodinu.

Podle společnosti Akamai výpadek způsobila chyba v systému doménových jmen, za kterou stála aktualizace softwaru.

„Přehodnocujeme svůj aktualizační systém, abychom zabránili budoucím výpadkům,“ uvedla firma. Zdůraznila, že výpadek nebyl důsledkem kybernetického útoku.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme