Vlakem 300 km v hodině od roku 2034. Geodeti na Vysočině vyměřují trať pro vysokorychlostní železnici

Jezdit vlaky rychlostí i přes 300 kilometrů v hodině má umožnit stavba vysokorychlostní železniční trati. Na Vysočině teď geodeti vyměřují místa, kudy by měla vést. Během letošního roku musí získat data ze zhruba osmdesátikilometrového úseku mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší.

Světlá nad Sázavou Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vysokorychlostní vlak TGV

Správa železnic předpokládá, že územní rozhodnutí pro úsek vysokorychlostní tratě mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší získá v roce 2027 (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Skupina osmi geodetů prochází vysokou trávou v údolí pod kamenným viaduktem ve Velkém Meziříčí. Právě starý železniční most je jedním z objektů, který vyměřují.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si reportáž o vyměřování vysokorychlostní tratě na Vysočině

V terénu musí pracovníci zaměřit asi 200 až 220 metrů široký pruh. „V tomto případě máme změřit tvar náspu k viaduktu a posbírat data pevných objektů. Musíme to zaměřit opravdu dopodrobna,“ vysvětluje u takzvané totální stanice ředitel geodézie dodavatelské společnosti Petr Pavelka. 

„Geodeti sbírají data ideálně od podzimu do jara, kdy je vegetace slabá. Jelikož je ale tato zakázka celoroční, musíme se poprat i se silnou vegetací,“ dodává.

Vlaky pojedou od 2034

Získaná data musí geodeti odevzdat do letošního listopadu. Výsledkem bude kompletně zmapované celé území a celý podklad pro zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí.

Vysokorychlostní tratě pomůžou lidem i pomalejším vlakům ve vnitrozemí, plánuje ministr Kupka

Číst článek

„Součástí odevzdání bude také zákres katastrální situace pro majetkoprávní přípravu a digitální model terénu s vrstevnicemi,“ uvádí ředitel Správy železniční geodézie Libor Vavrečka.

Správa železnic předpokládá, že územní rozhodnutí pro úsek vysokorychlostní tratě mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší získá v roce 2027. Stavět by se mohlo začít o dva roky později. Vlaky by tudy mohly začít jezdit v roce 2034.

František Jirků, krp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme